کاملترین فایل تحقیق سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا(ص)

کاملترین فایل تحقیق سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا(ص)
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

توضیحات فایل:

کاملترین فایل تحقیق سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا(ص)

دانش پژوهان گرامی و دانش جویان ارجمند در این قسمت تحقیق سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا (ص) در قالب ورد آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

چکیده کاملترین فایل تحقیق سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا(ص)

چنانچه تشکیل حکومت اسلامی، برای سرپرستی و اداره شؤون مسلمانان به حکم ضرورت لازم آید، قهرا نظام و تشکیلاتی باید باشد که بر تعیین حاکم، شرایط، صلاحیت‏ها، اختیارات و اوصاف او نظارت داشته باشد و در چگونگی صدور صلاحیت‏ها و رابطه حاکم بر مردم ضوابطی باشد وگرنه هرج و مرج جای نظم و انضباط را می‏گیرد و این بر خلاف اصول اسلام و منطق است. این نوشتار بر آن است تا حکومت اسلامی رسول الله صلی الله علیه و آله را که پس از هجرت در مدینه ایجاد کردند، مورد شناسایی قرار دهد و در نگرشی دقیق، سازمان اداری آن را تشریح کند.

مقدمه اندیشه حکومت اسلامی، طبق آیات قرآن کریم و رهنمودهای پیامبر صلی الله علیه و آله به صحابه، دلالت‏ بر احساس فطری بشر در تشکیل دولت دارد. (۲) علامه طباطبایی‏ قدس سره با استناد به آیه: «فاقم وجهک للدین حنیفا فطره الله التی فطرالناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون‏» (۳) لزوم دولت اسلامی را اثبات می‏کند و در توضیح آن، یادآور می‏شود: فطری بودن نیاز به تشکیلات حکومتی، به حدی بود که وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله پس از هجرت به مدینه، دست‏ به ایجاد دولت اسلامی زد، مردم با وجود پرسش‏هایی که در زمینه حیض و اهله و انفاق و دیگر مسائل عادی مطرح می‏کردند و از پیامبر صلی الله علیه و آله توضیح می‏خواستند، در مورد تشکیل دولت هیچگونه پرسشی مطرح نکرده و توضیحی نخواستند.

طبیعی است که اسلام برای فعلیت‏ بخشیدن به اهداف عالی خویش در زمینه‏

های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی عبادی، نیازمند

وجود دولت است.حضرت امام خمینی ‏قدس سره در کتاب ولایت فقیه خویش،

وجود احکام مالی، دفاع ملی، احقاق حقوق و احکام جزایی در متن دین و

شریعت را دلیل بر لزوم تشکیل حکومت دانسته، می‏ نویسند…..

مطالعه بیشتر