هوش هیجانی با فرمت word

هوش هیجانی با فرمت word
نوع فایل
WORD
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 9,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین فایل ورد هوش هیجانی ویژه دوره ضمن خدمت مدرسان آموزش خانواده می باشد که با فرمت word در ۱۳ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فایل هوش هیجانی با فرمت word:

مقدمه

امروزه دیگر برای همه اهالی پژوهش ثابت شده است که بهره هوشی یا (IQ) نمیتواند پیش بینی کننده مناسبی برای موفقیت های بعدی افراد باشد،تحقیقات متعددی سهم بهره هوشی در موفقیت های زندگی را بسیار کمتر از میزان هوش هیجانی تأثیر تعیین کرده اند،هوش هیجانی (EQ)که از مفاهیم نو در ادبیات روانشناسی است به معنی ” توانائی شناخت و هدایت هیجانات شخصی در تعاملات بین فردی “در نظر گرفت.

این عبارت اولین بار توسط دو دانشمند آمریکائی با نام های پیتر سالووی و جان مه یر مطرح گردید آنها معتقد بودند که ما برای موفقیت در تحصیلات به بهره هوشی نیاز داریم ولی برای موفقیت در زندگی نیاز به هوش هیجانی داریم.
در سال ۱۹۹۵ دانیل گلمن در کتاب هوش هیجانی بطور گسترده ای این موضوع را بصورت مدون به جامعه انسانی ارائه نمود وی می گوید ” در محیط کار هوش هیجانی و نقش بارزتری در داشتن عملکرد مطلوب نسبت به سایر قابلیت ها مانند هوش هیجانی و مهارتهای فنی ای ایفا کند”.

فهرست:

هیجان چیست ؟

فواید هیجان ها

آثار منفی هیجان

جایگاه زیستی تجربه هیجان

هیجان ها چگونه  برانگیخته می شوند

هیجان و یادگیری

سبک تبیینی

هوش هیجانی چیست

چارچوب هوش هیجانی و مؤلفه های آن

سنجش هوش هیجانی

آیا هوش هیجانی آموختنی است

آموزش هوش هیجانی

خود آگاهی

روش هائی برای افزایش خودآگاهی

مسئولیت احساس خود را به عهده بگیرید.

مقابله با افکار مزاحم

مدیریت هیجانات

اداره کردن عصبانیت

کسب مهارت‌های اجتماعی

منابع

مطالعه بیشتر