دانلود مستقیم فایل تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب

دانلود مستقیم فایل تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب
نوع فایل
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
255,000 تومان

 توضیحات فایل:

دانلود مستقیم فایل تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی فایل تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

دانلود مستقیم فایل تشخیص سن از تصاویر چهره با استفاده از زاویه صورت در متلب

پیاده سازی مقاله Age Group Estimation Using Face Angle

پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره از طریق زاویه صورت در نرم افزار MATLAB به همراه داکیومنت کامل ۵۷ صفحه ای را با عنوان مقاله Age Group Estimation Using Face Angle آماده کردیم که یک پروژه مناسب در زمینه پردازش تصویر، بینایی ماشین و هوش مصنوعی است.

تشخیص سن از تصاویر چهره:

شناخت بسیاری از تغییرات صورت مانند هویت، بیان و جنس، به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته اما تشخیص سن به صورت خودکار به ندرت بررسی شده است. با افزایش سن یک انسان، زاویه چهره نیز تغییر می کنید. در این مقاله با ارائه یک روش مناسب، به تخمین گروه های سنی از روی تصاویر چهره افراد با استفاده از زاویه چهره و استخراج ویژگی های صورت می پردازیم.

………….

محدوده سنی در این پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره به پنج دسته طبقه بندی می شود:

کودکان (تا ۱۷ سال)، جوانان (۱۸ تا ۲۵ سال)، بزرگسالان (۲۶ تا ۳۵ سال)، میان سال (۳۶ تا ۴۵ سال) و مسن (بیش از ۴۵ سال) می باشد که نتایج به دست آمده از پیاده سازی نیز بر همین اساس قابل توجه بود است.

روش و فرایند کار در پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره:

این تحقیق شامل دو مرحله تحقیق و مطالعه و شبیه ‌سازی می‌ باشد، مرحله اول شامل بحث علمی و ویژگی شناسی چهره، مطالعه حالات مختلف بسته به شرایط و پارامترهای تاثیرگذار در آن است که در این مرحله مبنای علمی رشد جمجمه و چهره، افزایش چین و چروک، نواحی مناسب برای چین و چروک و تغییرات ابعادی چهره با افزایش سن و تاثیرات حالات مختلف چهره، روی ویژگی ‌های ابعادی و ضراب چین و چروک و سنارویو های مختلف، مورد بررسی قرار گرفت که از جمله، می‌ توان به زاویه چرخش چهره و میزان چین و چروک استخراج شده و… اشاره کرد.

مرحله شبیه سازی در پروژه تشخیص سن از تصاویر چهره:

مرحله شبیه سازی بر پایه تحقیقات علمی صورت گرفته و نیز فرض های مطرح شده در تحقیق حاضر طرح ریزی و اجرایی شد اند که این مرحله شامل شناسایی چهره و اجزای آن با استفاده از توابع پیش ساخته متلب، و بهبود مکانی آن با استفاده از کتابخانه DRMF می باشد.

روش کار در این مرحله به این شکل است که ابتدا، مدلی از بخش های مختلف چهره ساخته می شود و سپس با استفاده از موقعیت تقریبی هر بخش، این مدل به آن موقعیت انتقال داده می شود، سپس با استفاده از قیودی که برای هر مدل نظر گرفته می شود، این مدل به خطوط لبه اطراف اجزای چهره نزدیک می گردد و به شکل عددی هر بار همبستگی مدل با لبه های اجزای صورت مطابقت پیدا می کند.

…….

مطالعه بیشتر