دانلود برتر نقشه های اتوکدی مسجد کبود تبریز (هدیه رایگان)

دانلود برتر نقشه های اتوکدی مسجد کبود تبریز (هدیه رایگان)
نوع فایل
dwg
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود برتر نقشه های اتوکدی مسجد کبود تبریز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نقشه های اتوکدی مسجد کبود تبریز در قالب فایل dwg تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نقشه مسجد کبود در قالب اتوکد (نما، برش، پلان)

دانلود فایل مسجد کبود تبریز (کامل و بی عیب) با کمترین هزینه …

نقشه اتوکد رنگی بوده و بدون عیب و ایراد هست و از سازمان میراث تاریخی گرفته شده است.

شرح مختصر نقشه های اتوکدی مسجد کبود تبریز:

بنای تاریخی مذهبی مسجد کبود از آثار ارزشمند دوره قراقویونلو می باشد و به دستور جهانشاه که شهر تبریز را پایتخت خود قرار داده بود بنا گردیده و با استناد به کتیبه برجسته سردرب به سال ۸۷۰ ه.ق ساختمان آن به اتمام رسید.بنای اصلی در مقام مسجد مقبره،دارای صحنه وسیعی بود که در آن مجموعه ای از ساختمان ها از جمله مدرسه و حمام و خانقاه و کتابخانه و … ساخته شده بود که متاسفانه آثاری از آن به جا نمانده است.

مسجد کبود با توجه به قدمت آن و نظر به اینکه از معدود بناهایی می باشد که در زمین لرزه های بزرگ شهر تبریز به طور کامل تخریب نشده دو است و هنوز بخشهایی از آن پا برجاست بسیار پر اهمیت است.این مسجد در زبان محلی ، گوی مچید(مسجد کبود) ودر منابع گاه مسجد جهان شاه نامیده می شود؛ اما در گذشته به مسجد و عمارت مظفریه معروف بوده است.

Image result for ‫فایل اتوکد مسجد کبود تبریز‬‎

هدیه ویژه :

فایل PDF و فایل WORD مسجد کبود تبریز

 فایل مورد نظر با فرمت PDF در قالب  ۶ صفحه  و فایل WORD در ۲۱ صفحه می باشد و به بررسی مسجد کبود تبریز می پردازد.دوستان گرامی و مهندسین ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به همراه فایل نقشه های اتوکد مسجد کبود تبریز دریافت کنید.

از مطالب موجود و مندرج در این فایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

همان گونه که اشاره شد مِن باب نمونه معماری اسلامی و از میان صدها مسجد ساخته شده به سبک معماری اسلامی این بنا به منظور تشریح انتخاب شد، لذا لازم است قدری به هنر معماری در خود بنا بپردازیم.
بدون شک بنای “مسجد کبود” حیرت آور است. این مسجد حیاط بزرگی با طاق نماهای جالب توجه داشته و در مرکز آن حوض بزرگی برای وضو ساختن قرار داشته است. امروزه تمام این بنای عالی خراب شده و زمین و مصالح فرو ریخته ی آن را نیز مردم تصرف کرده اند………………

مطالعه بیشتر