برترین فایل معرفی انواع راکتورهای شیمیایی

برترین فایل معرفی انواع راکتورهای شیمیایی
نوع فایل
ppt وword
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

توضیحات فایل:

برترین فایل معرفی انواع راکتورهای شیمیایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل معرفی انواع راکتورهای شیمیایی در دو فایل ورد در ۴۶ صفحه و فایل پاورپوینت در ۲۰ اسلاید تهیه و تدوین و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نوع فایل: WORD-PPT

تعداد صفحات فایل ورد:۴۵ 

تعدا صفحات فایل پاورپوینت :۱۹ اسلاید

شرح مختصر:

رآکتور شیمیایی دستگاهی است که در آن واکنش یا واکنش های شیمیایی نظیر تبدیل، ترکیب یا تجزیه به منظور تولید مواد مورد نظر انجام می شود.طبق قرارداد دستگاهی که در آن واکنش سوختن به منظور تولید انرژی انجام می شود، رآکتور نیست.

در یک واحد صنایع شیمیایی مواد خام ابتدا از یک رشته فرآیندهای تغییر فیزیکی اولیه از قبیل جداسازی، مخلوط کردن و … عبور می کنند تا آماده ورود به مرحله بعدی یعنی تغییرات شیمیایی شوند. در این مرحله به کمک رآکتور یا راکتورهای مناسب واکنش های شیمیایی مورد نظر انجام و محصول تهیه می شود. به دلیل انجام بعضی از واکنش های ناخواسته  یا وجود مقداری از مواد خام که در رآکتور فرصت انجام واکنش نداشته و همراه محصول از رآکتور خارج شده اند، این محصول غالبا قابل عرضه به بازار نمی باشد و لازم است عملیات فیزیکی نهایی از قبیل جداسازی، خالص سازی و…بروی آن انجام شود.

برترین فایل معرفی انواع راکتورهای شیمیایی

در طراحی رآکتورها پارامترهای زیادی از جمله: زمان اقامت، حجم، دما، فشار، غلظت گونه‌های شیمیایی، ضریب انتقال حرارت ، سرعت واکنش شیمیایی و …، دخالت دارند.

رآکتورهای شیمیایی بر اساس نوع واکنش و موارد کاربرد در اشکال مختلف و با جزئیات خاص طراحی می‌شوند که پیچیدگی آن‌ها را زیاد می‌کند. اما می‌توان رآکتورها را در چند دسته بزرگ و کلی از جمله رآکتورهای پیوسته و ناپیوسته، رآکتورها سیال بستر و یا ثابت بستر، رآکتورهای لوله‌ای و مخزنی و یا  رآکتور های همگن و ناهمگن، طبقه بندی کرد.

مطالعه بیشتر