توضیحات فایل:
خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت
کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی خلاصه ای مفید از کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت می باشد که با فرمت پاورپوینت در ۲۵۰ اسلاید قابل ویرایش و pdf در ۲۴ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است،در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
فهرست:
بخش اول: مقدمه ای بر سازمان
فصل اول: سازمانها و تئوری سازمان
بخش دوم: سیستم باز
فصل دوم: مدیریت استراتژیک و اثربخشی سازمان
فصل سوم: محیط خارجی
بخش سوم: ساختار و طراحی سازمان
فصل چهارم: تکنولوژی تولید کالا،خدمات و اطلاعات
فصل پنجم: اندازه،چرخۀ حیات و سیر قهقرایی سازمان
فصل ششم: مبانی ساختار سازمان
فصل هفتم: طراحی نوین برای رقابت جهانی
بخشی از متن خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت:
چالشهای کنونی پیش روی سازمانها
رقابت جهانی
تجدید سازمان
برتریهای استراتژیک
روابط کارکنان
ناهمگونی نیروی کار
مسؤلیتهای اجتماعی و اصول اخلاقی
مقدمه
”بیشتر مدیران امروز باید چنین احساس کنند که در یک هواپیمای بسیار سریع در حال پرواز هستند و همزمان با آن در حال ساخت چنین هواپیمایی می باشند“.
سازمانها دریافته اند که برای رویارویی با پدیده ها و مشکلات جدید، ارائه کالاها و خدماتی با کیفیتی بالاتر، و سرانجام تامین خواسته های مشتریان بهترین راه این است که بین کارکنان هماهنگی و ایجاد انگیزه کنند.
تعریف سازمان
(۱یک نهاد اجتماعی است؛
(۲که مبتنی بر هدف می باشد؛
(۳ساختار آن بصورتی آگاهانه طرح ریزی شده است و دارای سیستمهای فعال و هماهنگ است؛
(۴با محیط خارجی ارتباط دارد.
دلایل اهمیت سازمان
۱-برای دستیابی به هدفها و نتیجه های مورد نظر،منابع لازم را تهیه و تأمین کند.
۲-کالاها و خدمات ره به صورتی کارا و با راندمانی بالا تولید و ارائه کند.
۳-نوآوری را تشویق و تسهیل نماید.
۴-از کامپیوتر و تکنولوژی نوین استفاده کند.
۵-خود را با عوامل محیطی و در حال تغییر وفق دهد و بر آنها اعمال نفوذ کند.
۶-به آنچه مورد نظر مشتریان،مالکان و کارکنان است ارج نهد و بر ارزش آنها بیفزاید.
۷-بکوشد تا با چالشهای حاصل از ناهمگونی نیروی کار دست و پنجه نرم کند،مسائل اخلاقی را رعایت نماید و موجب انگیزش،تشویق و هماهنگی کارکنان شود.