خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت

خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت می باشد که با فرمت پاورپوینت در ۲۵۰ اسلاید قابل ویرایش و pdf در ۲۴ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.

فهرست:

بخش اول: مقدمه ای بر سازمان

فصل اول: سازمانها و تئوری سازمان

بخش دوم: سیستم باز

فصل دوم: مدیریت استراتژیک و اثربخشی سازمان

فصل سوم: محیط خارجی

بخش سوم: ساختار و طراحی سازمان

فصل چهارم: تکنولوژی تولید کالا،خدمات و اطلاعات

فصل پنجم: اندازه،چرخۀ حیات و سیر قهقرایی سازمان

فصل ششم: مبانی ساختار سازمان

فصل هفتم: طراحی نوین برای رقابت جهانی

بخشی از متن خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت:

چالشهای کنونی پیش روی سازمانها

رقابت جهانی
تجدید سازمان
برتریهای استراتژیک
روابط کارکنان
ناهمگونی نیروی کار
مسؤلیتهای اجتماعی و اصول اخلاقی

مقدمه

”بیشتر مدیران امروز باید چنین احساس کنند که در یک هواپیمای بسیار سریع در حال پرواز هستند و همزمان با آن در حال ساخت چنین هواپیمایی می باشند“.

سازمانها دریافته اند که برای رویارویی با پدیده ها و مشکلات جدید، ارائه کالاها و خدماتی با کیفیتی بالاتر، و سرانجام تامین خواسته های مشتریان بهترین راه این است که بین کارکنان هماهنگی و ایجاد انگیزه کنند.

تعریف سازمان

۱- یک نهاد اجتماعی است؛

۲-که مبتنی بر هدف می باشد؛

۳- ساختار آن بصورتی آگاهانه طرح ریزی شده است و دارای سیستمهای فعال و هماهنگ است؛

۴- با محیط خارجی ارتباط دارد.

دلایل اهمیت سازمان

۱- برای دستیابی به هدفها و نتیجه های مورد نظر،منابع لازم را تهیه و تأمین کند.

۲-کالاها و خدمات ره به صورتی کارا و با راندمانی بالا تولید و ارائه کند.

۳- نوآوری را تشویق و تسهیل نماید.

۴- از کامپیوتر و تکنولوژی نوین استفاده کند.

۵- خود را با عوامل محیطی و در حال تغییر وفق دهد و بر آنها اعمال نفوذ کند.

۶- به آنچه مورد نظر مشتریان،مالکان و کارکنان است ارج نهد و بر ارزش آنها بیفزاید.

۷- بکوشد تا با چالشهای حاصل از ناهمگونی نیروی کار دست و پنجه نرم کند، مسائل اخلاقی را رعایت نماید و موجب انگیزش، تشویق و هماهنگی کارکنان شود.

مطالعه بیشتر