جزوه روش‌های تحقیق و ماخذشناسی

جزوه روش‌های تحقیق و ماخذشناسی
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه روش‌های تحقیق و ماخذشناسی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه روش‌های تحقیق و ماخذشناسی دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد تهران مرکز در قالب فایل ورد مشتمل بر ۵۲ صفحه آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه:

۱- دیدگاه عقل‌گرایان: اولین نفر ارسطو بود و بعد رنسانس هم نهضت جدید بوجود آمد.

عقل‌گرایان: روش آنها قیاسی است. سابقه‌ی این مکتب در یونان است ارسطو رأس آنهاست و از دیدگاه ارسطو ۲ دیدگاه داریم:‌۱. کبری ۲. صغری که نظریه‌ی وی بر پایه صغری و کبری می‌باشد. کارل ریموند او بهره از عقل‌گرایان نوین است.

کبری:‌ فرض علمی است بر حقایق ماورا طبیعه که استوار شده است و صغری رابطه‌ای کوچکتری است که حالت خاصی از کبری را دارد و نیچه از این دو رابطه دیدگاه عقل‌گرایی را شکل می‌دهد و از بزرگان آن کانت- دِکانت و مارکس هستند.

۲. جراس؟ (دیدگاه تجربه‌گرایان): این دیدگاه از قرن ۱۴ تا ۱۶ پایه آن فرانسیس بیکن که بعداً توسل راسل و توماس و ماخ ادامه پیدا کرد و حلقه‌ی دیگر را این سه تشکیل دادند. که بعد به علت رویدادهای سیاسی از بین رفت. این مکتب وسیله شناخت رو حواس انسان می‌دانست و برای فهم جهان تجربه- آزمایش دوره تاکید داشت و آن روش،‌روش استقرایی می‌باشد.

۳. دیدگاه ساخته‌ی شخصی به نام توماس کوهِن: نظریه علمی نوع ساختار پیچیده‌ای است که با انقلاب علمی به اوج می‌رسد. درکتاب او:‌ پیش‌علم علم عادی بحران علمی انقلاب علمی علم‌نما بحران علم جدید این لیستهای پراکنده که قبل از تشکیل یک علم صورت می‌گیرد و در نهایت پس از تبدیل‌شدن به الگو مورد پذیرش قرار می‌گیرد و در نهایت این الگو شامل مفروضات کلی نظری – قوانین و فنون کاربردها می‌باشد که اعضای جامعه‌ی خاصی از آن بهره می‌برند.

۴- دیدگاه هرمِنوتیک:‌ در این دیدگاه که بیشتر به تفسیر متون مذهبی و ادبی می‌پردازد و به ادبیات یونان باز می‌گردد. قرن ۱۹ که خود را جای مؤلف قرار می‌دهد تا با بازسازی ذهنی همه‌ی ویژگی‌های شخصی. زمانی و مکانی مولف را بدست بیاورد. پس هدفش کشف نیست،‌مؤلف است و ترجمه‌ کردن به معنای فهم دقیق آن متون می‌باشد.مارتین هایدگر. ریچارد پالمر و شلایر مافیر از این دیدگاه هستند.

علم:‌حضوری- حصولی

تشریح مفاهیم کلید ر خصوص روش تحقیق:

۱. مفهوم و قواعد تحقیق

۲. رابطه‌ی تحقیق با آمار و رایانه

۳. مفاهیم از قبیل نظریه‌ها / قانون علمی و روشهای استدلال و متغیرها و تعریف عملیاتی و فرآیند تحقیق

۴. انواع تحقیقهای علمی از لحاظ و هدف- ماه

مطالعه بیشتر