فایل اسکچاپ آرامگاه سعدی

فایل اسکچاپ آرامگاه سعدی
نوع فایل
DWG
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان

توضیحات فایل:

فایل اسکچاپ آرامگاه سعدی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل سه بعدی (۳D) اسکچاپ آرامگاه سعدی آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

تیری دی ارامگاه سعدی

فایل اسکچاپ آرامگاه سعدی

 پروژه فایل سه بعدی (۳D) آرامگاه سعدی با فرمت اسکچاپ در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

معرفی آرامگاه سعدی:

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل دفن سعدی،  شاعر  برجستهٔ  پارسی‌ گویاست. این اثر را محسن فروغی طراحی کرده‌ است.

این آرامگاه در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا در دامنهٔ کوه در شمال شرق شیراز قرار دارد. در اطراف مقبره، قبور زیادی از بزرگان دین وجود دارند که بنا به وصیت خود، در آنجا مدفون شده‌اند. از جمله مهمترین‌ های آن می‌توان شوریده شیرازی را نام برد که آرامگاهش به وسیله رواق به آرامگاه سعدی متصل شده‌است. آرامگاه شیخ مشرف الدین بن مصلح الدین سعدی شیرازی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۵۳ به شمارهٔ ثبت ۱۰۱۰٫۳ در انجمن آثار ملی به ثبت رسیده‌ است.

لغت‌ نامه دهخدا به نقل از فرهنگ برهان قاطع نام موضعی که شیخ سعدی در آنجا آرمیده را «گازرگاه» نامیده و به نقل از فرهنگ آنندراج گازرگاه را حد شیراز نزدیک به مرقد شیخ مصلح‌ الدین سعدی شیرازی دانسته است.

سکه‌های پانصد ریالی برنزی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۷ خورشیدی به نقش آرامگاه سعدی مزین شده‌ است و همچنین از سال ۱۳۸۹ اسکناس‌های یکصد هزار ریالی با نقش آرامگاه سعدی در پشت آن چاپ شده‌ است.

در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نمایید. به محض اتمام فرایند پرداخت، شما میتوانید فایل را دانلود نمایید و جهت اطمینان از دریافت فایل ،یک لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

مطالعه بیشتر