کتاب متون فقه ۳ دکترسید محمد صدریpdf

کتاب متون فقه ۳ دکترسید محمد صدریpdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
به زودی ...

توضیحات فایل:

کتاب متون فقه ۳ دکترسید محمد صدریpdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf کتاب ترجمه و شرح کامل تحریر الروضه متون فقه ۳ تالیف دکتر سید محمد صدری تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانشجویان و کاربران گرامی ، کتاب ترجمه و شرح کامل تحریر الروضه متون فقه ۳ تالیف دکتر سید محمد صدری را از کتابفروشی های معتبر تهیه نمائید.

ماده ۲۶ قانون مدنی: وصیت تملیکی عبارت است از این که کسی عین یا منفعتی را از مال خود برای زمان بعد از فوتش به دیگری مجانأ تعلیک کند. وصیت عهدی عبارت است از این که شخصی یک یا چند نفر را برای انجام أمر با اموری یا تصرفات دیگری مأمور می نماید. وصیت کننده موصی، کسی که وصیت تملیکی به نفع او شده اس موصی له، و کسی که به موجب وصیت عهدی ولی در مورد تلث یا بر صغیر قرار داده میشود و صی نامیده می شود.

کتاب متون فقه ۳ دکترسید محمد صدریpdf

وصیت

چیستی و ماهیت وصیت

وصیت بر دو نوع تملیکی و عهدی است) وصیت تملیکی) آن است که کسی برای اوان پس از مرگ دیگری را مالک عین مالی یا منفعتی کند.

در تعریف شهید اول واژه) تملیک (به معنای مالی گردانیدن در جایگاه جای تعریف است که دیگر انواع تصرف های مملک” چون بیع و وقف و همه را نیز دربر می گیرد.

هر تعره منطقی باید از یک سو همه افراد معرف را در بر گیرد و از سوی دیگر از ورود افراد بیگانه پیشگیری کند از این قاعده منطقی به جامعیت و مانعیت تعریفه، تعبیر شده و گفته می شود تعریف باید جامع افراد و مانع اغیار باشد. جئی در تعریف عهده دار جامعیت است و فصل با فصول عهده دار وظیفه بیرون کردن بیگانگان یا همان مانعیت تعریف هستند مثلا وقتی در تعریف انان گفته می شود؛ انسان حیوان ناطق است.

حیوانه جنس ماهیت است که همه جانداران حساس و متحرک بالإراده را در بر می گیرد و ناطق فصلی است که همه حیوانات غیر انسان را بیرون می کشد. ۲, ملکی بر وزن مثل اسم فاعل از باب تحمیل است بر این اساس تعرف ملک یعنی تصرف مالک گرداننده است و به تصرفی گفته می شود که سبب، مالکیت کسی بر چیزی شود…

مطالعه بیشتر