روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی (فصل دهم و یازدهم)

روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی (فصل دهم و یازدهم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

توضیحات فایل

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل پاورپوینت فصل دهم و یازدهم کتاب روانشناسی اجتماعی نظریه ها مفاهیم کاربردها اثر یوسف کریمی می باشد که با فرمت ppt تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فصل دهم :نگرشها و چگونگی تکوین آن ها در ۱۴ اسلاید

فصل یازدهم نظریه های تغییر نگرش در ۳۷ اسلاید

روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی (فصل دهم و یازدهم)

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل دهم ، متن چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید چهارم

نگرش از نظر روانشناسان دارای تعریف و معانی مختلف است.یکی از قدیمی ترین کاربردهای این کلمه معنی آن(وضع و حالت بدنی) بود.

  • در آزمایشگاهای اولیه ی مرتبط به زمان واکنش آزمایشکران وقتی از آمادگی آزمودنی برای پاسخ دادن به یک محرک سخن می گفتند از کلمه ی نگرش استفاده میکردند.اما در تعاریف فعلی نگرش بیشتر به جنبه ی ذهنی و روانی فرد اطلاق میشود.

محتوای اسلاید ششم

ویژگی های نگرش

نگرش دارای سه ویژگی است:

۱-هر نگرشی شامل یک شی،شخص ، رویداد یا موقعیت است (موضوع نگرش)

۲-نگرش ها معمولا ارزشیابانه اند

۳-نگرش ها معمولا دارای ثبات و دوام قابل توجهی هستند

از میان عناصر تشکیل دهنده عنصر عاطفی و از میان ویژگیها ، ویژگی ارزشیابی کردن مهمترین مولفه های نگرشها را تشکیل می دهند.

بارزترین ویژگی تشخیص ،مرز تمیز و تشخیص بین واقعیت و نگرش دارای عنصر ارزشیابانه و عاطفی است

این تمایز دارای اهمیت است زیرا که نگرش ها و واقعیتها از نظر ثبات تا حدودی متفاوت اند چراکه نگرشها از ثبات بیشتری برخوردارند و در مقابل تغییر بسیار مقاومتر از واقعیتند.

وجود عنصر ارزشیابی فرآیند تغییر نگرش را پیچیده می کند.

اما در مورد تفاوت بین نگرش و ارزش باید گفت که ارزشها هدفهایی

گسترده تر و انتزاعی ترند و غالبا فاقد شی یا موضوع مشخص یا نقطه ارجاع می باشند.

شجاعت ،زیبایی، آزادی ارزشی اند، آنها بعنوان معیاری برای قضاوت یا استانداردهای انتزاعی عمل می کنند که شخص از آنها برای تصمیم گیری بهره میبرد و از آن طریق نگرشها و باورهای خاصی را در خود ایجاد میکنند.

مطالعه بیشتر