توضیحات فایل:
دانلود پاورپوینت ارزشیابی توصیفی در ۱۱۰ اسلاید قابل ویرایش
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت ارزشیابی توصیفی در ۱۱۰ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
ارزشیابی توصیفی الگویی کیفی است که سعی می کند به عمق و کیفیت یادگیری همه جانبه دانش آموزان توجه کند و توصیفی از وضعیت یادگیری آنها ارائه دهد که موجب اصلاح و بهبود و توسعه مهارت ها، دانش ها و نگرش های دانش آموزان می شود.
بخشی از متن پاورپوینت ارزشیابی توصیفی :
مقدمه:
نظام آموزش و پرورش از اجزا و عناصر درهم تنیدهای برخوردار است که برای ایجاد هر گونه تغییر و تحول در این نظام باید به تأثیر و تأثیرات این اجزا و عناصر توجه شود. بعضی از عناصر نسبت به بعضی دیگر تأثیر بیشتری دارند. یکی از این اجزا نظام ارزشیابی تحصیلی است و تغییر در این نظام به عنوان یک تغییر از نقطه حساس تلقی میشود.
ارزشیابی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای :
۱- قضاوت صحیح
۲- تصمیم درست
۳- اقدام آگاهانه
ارزشیابی تحصیلی دوره ابتدایی
دانلود پاورپوینت ارزشیابی توصیفی
ارزشیابی تحصیلی در دوره ابتدایی با توجه به :
-حساسیت دوره رشد کودک
-پایداری یادگیری دانشآموز
-برقراری ارتباط عمیق دانش آموز با معلم
-شکل گیری شخصیت دانش آموز
-شکل گیری تصورات اولیه ذهنی از مدرسه، کلاس، معلم، یادگیری و …
-عامل تعیین کننده برای دورههای بعد
از ظرافت ، پیچیدگی و اهمیت مضاعف برخوردار است.
ضرورت تغییر نظام ارزشیابی فعلی
-آسیبها و کاستیهای موجود نظام ارزشیابی تحصیلی
-یافتههای جدید علمی در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی
-شرایط جدید و نیازهای نوین
-تجارب به دست آمده از سایر ملل
بهترین پاورپوینت ارزشیابی توصیفی
آسیبها و کاستیهای موجود در نظام ارزشیابی تحصیلی
- کم توجهی به حیطههای مختلف یادگیری
- تحمیل اضطراب نامطلوب به دانشآموزان
- افزایش تکرار پایه تحصیلی
- هدف شدن امتحان به جای یادگیری
- کم توجهی به بهداشت روانی محیط یاد دهی و یادگیری
- کم توجهی به پرورش خلاقیت و روحیه پرسشگری
- حاکمیت امتحانات پایانی
- کمی گرایی افراطی
- حافظه محوری به جای فهم محوری
یافتههای جدید علمی در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی
نقش ممتاز و بیبدیل یادگیرنده در یادگیری و مدیریت فرآیندهای آن (روانشناسی شناختی و فراشناختی)
تأثیر فضای روانی – عاطفی برعملکرد واقعی دانشآموزان (محیط یادگیری پسند)