دانلود تحقیق درس معماری اسلامی با عنوان معماری هخامنشیان تخت جمشید

دانلود تحقیق درس معماری اسلامی با عنوان معماری هخامنشیان تخت جمشید
نوع فایل
word
حجم فایل
12mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل

دانلود تحقیق درس معماری اسلامی با عنوان معماری هخامنشیان تخت جمشید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود تحقیق درس معماری اسلامی با عنوان معماری هخامنشیان تخت جمشید می باشد که با فرمت word در ۳۴ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن تحقیق درس معماری اسلامی :

سبک معماری هخامنشی

معماری هخامنشی هنری است،که از سبک های معماری بابل و آشور و مصر و شهرهای یونانی آسیای صغیر و قوم اوراتو اقتباس شده و با هنر نمایی و ابتکار روح ایرانی نوع مستقلی را از معماری پدید آورده است.هخامنشیان با ساختن این ابنیه ی عظیم می خواستند عظمت شاهنشاهی بزرگ  خود را به جهانیان نشان دهند.

دراین هنر بیشتر از اضلاع گوشه دار استفاده می شود و قوس کمتر دیده می شود.در این هنر سادگی و توجه به جزییات نقش مهمی دارد و پیام آن همواره با دوستی و صلح همراه است و خشونت در آن راهی ندارد همانطور که در قسمت لوحهای گلی مشاهده می شود سازندگان بناها حقوق دریافت می کردند و برده نبودند و در نقاط مختلف بناها امضای سازندگان بنا دیده می شود که شاید نشانه ای از آنها برای محاسبه مقدار کار آنها بوده است.

تحقیق درس معماری اسلامی با عنوان معماری هخامنشیان تخت جمشید

کارگرانی که در بنای تخت جمشید مشغول به کار بودند از ملتهای مختلف چون ایرانی و بابلی و مصری و یونانی و ایلامی و آشوری تشکیل می شدند. که همه ی آنها رعیت دولت شاهنشاهی ایران به شمار می رفتند.گذشته از مردان، زنان و دختران نیز به کار مشغول بودند.مزدی که به کارگران می دادند غالبا جنسی بود نه نقدی، که آن را با یک واحد پول بابلی به نام ”شکل“ سنجیده و برابر آن را به جنس پرداخت می کردند.

بر طبق نوشته ی داریوش اول می دانیم که هر ملتی به چه کاری مشغول بوده است.

کندن و پر کردن زمین و درست کردن خشت برای دیوارها کار مردم بابل بود.

تیرهای چوبی از لبنان به آشور می آمد مردم آشور آنها را به بابل می رساندند  از بابل ودیدم کاریه و ایونیه آنها را به پارس می آوردند.

مطالعه بیشتر