دانلود پاورپوینت از شار تا شهر در ۷۶ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت از شار تا شهر در ۷۶ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت از شار تا شهر در ۷۶ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت از شار تا شهر می باشد که با فرمت ppt در ۷۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت از شار تا شهر در ۷۶ اسلاید قابل ویرایش

شهرنشینی.شهرگرایی و (شهرسازی) قبل از اسلام

سه شیوه استقرار انسانها در تمدن ایرانی

  1. شیوه پارسی
  2. شیوه یا میان شیوه پارسی – هلنی
  3. شیوه پارتی

اول : مرحله شکل گیری و پیدایش پدیده شهر

الف . پیدایش مفهوم شهر و شهرگرایی در دوران ماد .

۱٫  سیر تحول شهرنشینی، شهرگرایی و شهرسازی قبل از اسلام.

این دوره حدوداً از قرن نهم ق.م آغاز شد و تا قرن هفتم میلادی ادامه می‌یابد. این دوره منطبق بر شروع تمدن شهری ایرانی بوده و با حمله مسلمانان به ایران و فتح ایران به دست آنان پایان می‌پذیرد.

۲٫  سیر تحول شهرنشینی، شهرگرایی و شهرسازی بعد از اسلام:

این دوره با استقرار اولین حکومت‌های مستقل داخلی در ایران شروع شده و تا سال ۱۲۰۰ قمری (۱۱۶۵ شمسی و ۱۸۷۶ میلادی) عصر صنعت و شروع سلسله قاجار ادامه می‌یابد.

۳٫  سیر تحول شهرنشینی، شهرگرایی و شهر سازی در دوران معاصر.

این دوره با استقرار حکومت قاجار در ایران شروع شده و تا سال ۱۳۵۷ شمسی (۱۹۷۹ میلادی) ادامه می‌یابد.
در قبل از اسلام با دو سبک عمده و یک میان سبک، با دو شیوه عمده و یک شیوه میانین، نحوه استقرار انسانی در مقیاسی بالاتر از روستا را شکل می‌بخشند، به عبارتی در این دوران ما با دو گونه عمده شهرنشینی و از آن ره سازمان اموزش فنی‌های کالبدی ـ فضایی مربوط و یک گونه شهرنشینی و شهرگرایی گذار بین این دو شیوه عمده مواجه هستیم بدین قرار:

۱٫  شیوه پارسی:

این شیوه از قرن نهم ق. م با ساختن اولین «شار» مادی الهام گرفته از «شهر ـ تپه»‌های بین النهرین (زیگورات) شروع شده و با شکوفایی شارهای پارسی در شوش، استخر، پاسارگاد و… به اوج خود می‌رسد. این شیوه در زمینه تلفیق، تنظیم و تنسیق سه مقوله عمده جهان بینی، اقتصاد و محیط، گامی بس عظیم در شکل گیری تمدن جهانی بر می دارد.

مطالعه بیشتر