دانلود تحقیق با عنوان تفاوت هوش در زنان و مردان با فرمت  pdf

دانلود تحقیق با عنوان تفاوت هوش در زنان و مردان با فرمت  pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود تحقیق با عنوان تفاوت هوش در زنان و مردان با فرمت  pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق با عنوان تفاوت هوش در زنان و مردان می باشد که با فرمت  pdf در ۲۷ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست تحقیق با عنوان تفاوت هوش در زنان و مردان:

هوش

عوامل تاثیر گذار بر هوش

یافته های بدست امده از تحقیقات دوقلوها در رابطه با هوش چیستند؟

۲.محیط خانوادگی و تعلیم و تربیت

۳.سن و ضریب هوشی

دختر یا پسر؟کدام باهوش تر هستند؟

در زمینه هوش و جنسیت، سه نظریه مطرح است

مقایسه هوش فرهنگی،هوش هیجانی،سازگاری فردی اجتماعی دانشجویان زن و مرد – دانشگاه ازاد اسلامی اهواز

بررسی رابطه ی سرسختی با هوش هیجانی و مقایسه ی ان در زنان و مردان دانشجوی شاغل دانشگاه های شهر تهران

منابع

هوش

اکثر پژوهشگران میدانند،که هوش از مجموعه ویژگی ها و استعدادهایی تشکیل میشود که مستقیما قابل مشاهده نیستند. با این همه تعریف هوش در طول سال ها تغییر یافته و هنوز تعریفی که مورد قبول اکثر روانشاناسان باشد به دست نیامده است. به مرور زمان،روانشناسان به دو گروه تقسیم شدند :

گروه اول بر این اعتقاد است که هوش از یک استعداد کلی و واحد تشکیل میشود.اما گروه دوم معتقد است که انواع مختلف هوش وجود دارد.اولین آزمون های هوشی ،هوش را به صورت یک استعداد ذهنی کلی که همه ی عملکرد های شناختی را یک جا جمع میکرد در نظر میگرفت .مثلا اولین آزمون هوشی که در سال ۵۰۹۱ آلفرد بینه ،روان
شناس فرانسوی آن را ساخت فقط یک عدد کلی به دست میداد و در واقع هوش را یک توانایی کلی در نظر میگرفت. اسپیرمن از طرفداران این نظریه بود.او بین نمرات آزمونهای روانی مختلف که در مورد یک گروه از آزمونها اجرا میشد همبستگی بالایی به دست آورد.کتاب روانشناسی عمومی،ترجمه حمزه گنجی،نشر ساوالان،ویراست هفتم

اسپیرمن بر این اساس معتقد شد، که هوش یک توانایی شناختی واحد است، و آن را عامل g یا هوش کلی نامید. به نظر او عامل g یا هوش کلی ،استدلال ،حل مسائل واخذ نتایج مطلوب ،درهمه ی زمینه های شناختی را ممکن می سازد. به سخن دیگر اگر هوش کلی، یا عامل g یک فرد بالا باشد در اکثر زمینه ها موفقیت خوبی به دست خواهد آورد. اما در حالت عکس نتایج ضعیفی خواهد داشت….

مطالعه بیشتر