دانلود جزوه ی بسیار عالی ارزیابی عملکرد دکتر صادقی

دانلود جزوه ی بسیار عالی ارزیابی عملکرد دکتر صادقی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
350kb
نویسنده
دسته بندی
6,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه ی بسیار عالی ارزیابی عملکرد دکتر صادقی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه ی بسیار عالی ارزیابی عملکرد دکتر صادقی می باشد که با فرمت pdf اسلایدوار در ۲۶ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه ی بسیار عالی ارزیابی عملکرد دکتر صادقی

ارزیابی عملکرد یک مسئولیت مدیریتی است که استانداردهای شغلی را مشخص و تعیین می‌کند که عملکرد کارکنان در حدود استانداردهای تعیین شده هست یا خیر. به وسیله‌ی ارزیابی عملکرد تنبیه یا تشویق کارکنان را می‌توان مدیریت کرد. این ارزیابی کمک می‌کند تا ویژگی‌های کارکنان را بسنجیم و حدود توانایی آنها را تخمین بزنیم. همچنین می‌توان در خصوص ارتقای شغلی کارکنان، نیاز به آموزش و بهبود توانایی‌‌شان تصمیم‌گیری کرد. ارزیابی عملکرداز فعالیت‌هایی است که به‌طور منظم در هر سازمانی باید انجام شود. روند ارزیابی عملکرد شامل مراحل زیر است:

تعیین استاندارد هایی برای عملکرد
اعلام استانداردهای مربوطه
سنجش عملکرد حقیقی کارکنان
تجزیه و تحلیل انحرافات عملکرد نسبت به استانداردهای مشخص شده
به بحث گذاشتن انحرافات
تعیین راه‌هایی برای اقدامات اصلاحی

آشنایی با انواع ارزیابی عملکرد

عملکرد به عنوان استفاده از دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های شخص برای به پایان رساندن یک کار خاص تعریف می‌شود. روشی که به فرد در انتها بر اساس مسئولیت‌های شغلی که به وی داده می‌شود، نمره می‌دهد. عملکردهای شغلی بر دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

• زمینه‌ای
• وظیفه‌ای

عملکرد وظیفه به احساس توانایی شناختی مربوط می‌شود در حالی که عملکرد مبتنی بر زمینه مربوط به شخصیت است. ویلیامز و کران ویژگی‌های خاصی را مشخص کردند که وضعیت عملکرد ایده‌آل را مشخص می‌کند که به شرح زیر است:

    • توانایی ریسک‌پذیری
    • عملکرد محور نبودن
    • تمرکز روی کار
    • حس اعتماد به نفس
    • حس انطباق با موقعیت‌های مختلف
    • حس مدیریت و مدیریت زمان و مکان بدون تأثیرگذاری بر کار

مطالعه بیشتر