دانلود جزوه فلسفه حقوق دکتر کاتوزیان با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جزوه فلسفه حقوق دکتر کاتوزیان با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه فلسفه حقوق دکتر کاتوزیان با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه فلسفه حقوق دکتر کاتوزیان جلد اول ویرایش جدید می باشد که با فرمت پی دی اف در ۶۰ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب فلسفه حقوق دکتر کاتوزیان با قابلیت سرچ و جستجو:

معنی فلسفه حقوق

فلسفه به معناى عشق به معروف است، از اندیشیدن درباره امور مایه مى گیرد و تلاشى است عقلى براى رسیدن به حقیقت و پى بردن به مبانى رویدادها.
فلسفه را شناخت حقیقت و توجیه واقعیت و شناسایی معقول نیز تعریف کرده اند، ولی بیشتر حکیمان تاکید کرده اند که فلسفه به طبیعت انسان و به موقع و سرنوشت او در جهان می پردازد.

موضوع فلسفه حقوق

مکتب تحلیلی که به وسیله آوستین پی ریزی شد و کلسن آن را به صورت منطقی تری آراست. در این مکتب ، فلسفه حقوق تنها به رابطه منطقی بین قواعد موجود می پردازد.
مکتب تاریخی که ساوینیی و مین آن را به وجود آورده اند و گروه دیگری از نویسندگان آن را دنبال می کنند. در این مکتب، حقوق به عنوان رسوب تاریخی عادات و رسوم اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. پیروان این شیوه کاوشهای خود را بیشتر به چگونگی ایجاد قواعد حقوق و تحولات تاریخی آن متوجه می سازند و از نظام ارزشها گفتگو نمی کنند.

مکتبهای اجتماعی و جامعه شناسی:

در این مکتب، حقوق پدیده ای است اجتماعی که نیاز گروههای انسانی آن را به وجود می آورد و دگرگون می سازد و از بین می برد.

مکتبهای فلسفی:

تمام کسانی که درباره رابطه حقوق و آرمانهای فلسفی و اخلاقی به کاوش پرداخته اند در زمره پیروان این مکتبها آورده می شوند.

مطالعه بیشتر