جزوه درسی مبانی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی

جزوه درسی مبانی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه درسی مبانی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درسی مبانی آب و هواشناسی مقطع کارشناسی رشته جغرافیا دانشگاه خوارزمی می باشد که با فرمت pdf در ۴۰ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه درسی مبانی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی:

تعریف هواشناسی و اقلیم شناسی:

هواشناسی: این علم تغییرات کوتاه مدت عناصر جوی مانند دما، رطوبت، بارندگی، فشار، باد، تشعشع و… را مورد بررسی قرار می دهد. دامنه زمانی بررسی های هواشناسی ممکن است از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد. اقلیم شناسی: این علم مطالعه و شناخت رفتار سازه های جوی در دراز مدت را مورد بررسی قرار می دهد.
حداقل میزان اطلاعات مورد نیاز جهت مطالعات اقلیمی، یک دوره آماری ۳۰ ساله می باشد.

تفاوت هواشناسی Meteorology و اقلیم شناسی آب و هواشناسی Climatology

۱- هواشناسی، هوا را و اقلیم شناسی، آب و هوا را شناسایی و تبیین می کند .

۲ – هواشناسی وضعیت جوی را به طور عام و برای یک لحظه بررسی می کند اما آب و هو اشناسی تیپ هوای غالب یک مکان معین را در دوره طولانی مطالعه و تفاوت های آب و هوایی مکان ها را کشف می کند .

۳- هدف هواشناسی شناخت مطلق و عام اتمسفر و تغییرات آن است ولی در آب و هواشناسی سعی می شود با شناخت آب و هوای هر منطقه، تأثیرهای آب و هوایی آن بر روی فعالیتهای انسانی مشخص شود.

۴- هواشناس وضع هوا را در کوتاه مدت پیش بینی می کند اما آب و هواشناس براساس عوامل به وجود آورنده آب و هوا، پدید آمدن آب و هوای خاصی را در مکانی خاص و با توجه به تاثیر آن در زندگی انسانها، پیش بینی می کند .

۵- ابزار شناسایی و توجیه هواشناس، اصول و قوانین و مدلهای فیزیکی و دینامیکی است. اما ابزار آب و هواشناس، علاوه بر اصول علم هواشناسی، اصول و مفاهیم جغرافیای نیز هست.

مطالعه بیشتر