فایل pdf درختان و درختچه های ایران

فایل pdf درختان و درختچه های ایران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 12,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین فایل pdf درختان و درختچه های ایران (رشته علوم کشاورزی ) دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت پی دی اف در ۱۸۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین فایل pdf درختان و درختچه های ایران پیام نور:

فصل اول:

روش های شناسایی و نام گذاری گیاهان

فصل دوم:

تعریف و رده بندی گیاهان

فصل سوم:

نواحی رویشی ایران

فصل چهارم:

مهمترین خانواده های درختی و درختچه ای ایران

مقدمه

علم سیستماتیک از مطالعه علمی انواع و تنوع یا تفاوت گیاهان و ارتباط میان آن ها بحث می کند، بنابراین به دست آوردن نتایج نهایی طبقه بندی موردنظر می باشد، به طور کلی سیستماتیک گیاهی یک واژه با معنای جامع تر نسبت به تاکسونومی گیاهی می باشد و شامل شناسایی، رده بندی و نام گذاری علمی است ولی با وجود تمام تفاوت هایی که در معنای این دو کلمه وجود دارد بایستی اذعان کرد که در بسیاری موارد واژه تاکسونومی و سیستماتیک مترادف یکدیگر به کار برده می شوند.

منظور ازشناسایی به کارگرفتن صفات مشخصی ازگل،میوه، برگ و یا ساقه گیاه می باشد که از روی این صفات ویژه می توان نامی برای گیاه انتخاب نمود و معمولاً در مقایسه با نمونه گیاهی که شباهت به نمونه شناخته شده قبلی دارد انجام می گیرد. در این مقایسه اگر دو نمونه تفاوت هایی داشته باشند، دراین صورت به نام گونه جدید نامیده می شود.

نام گذاری علمی گیاهان براساس قوانین بین المللی بوده که برطبق آن نام علمی

برای نمونه گیاهی و یا گروهی از گیاهان انتخاب می شود. در گذشته تاکسونومی کلاسیک مطرح بود که منظور ازآن شرح دادن، نامیدن و طبقه بندی گیاهان براساس شکل ظاهری بوده است و با کلمات مترادف دیگری مانند فرمال و ارتودوکس نیز به کار برده می شد…

مطالعه بیشتر