نظریه های بوروکراسی در مورد سازمان و مدیریت ppt

نظریه های بوروکراسی در مورد سازمان و مدیریت ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 17,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این پست شامل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل پاورپوینت نظریه های بوروکراسی در مورد سازمان و مدیریت منبع : فصل چهارم کتاب تئوری‌های سازمان و مدیریت با تاکید بر مدیریت ورزشی (رشته تربیت بدنی) مولفان حمید قاسمی، ابوالفضل فراهانی می باشد که با فرمت ppt در ۴۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت نظریه های بوروکراسی در مورد سازمان و مدیریت:

بروکراسی چیست؟؟؟

بروکراسی در معنای لغوی از دو بخش {بورو} به معنای دفترکار وهمچنین به معنای میز تحریر است و {کراسی} به معنای حکومت و در بیان عامیانه ی امروزه ی مردم به معنای کاغذ بازی مشهور است.

تئوری بوروکراسی (دیوان‌سالاری)

نظریه بوروکراسی یکی از نظریاتی است که بر اساس اعتقاد به مدل ماشین‌گونه از سازمان پایه‌ریزی شده است. اصطلاح بوروکراسی یکی از مفاهیم جنجالی و چالش برانگیز محافل آکادمیک مدیریت می‌باشد.

این اصطلاح در قرن هیجدهم پا به عرصه وجود گذاشته و از لحاظ نظری همگام با پیدایش ابر سازمان‌ها و ابر صنایع مورد مطالعه قرار گرفته است.

بوروکراسی در معنای متفاوت دیگری نیز بکار  می رود از جمله:
۱-  بوروکراسی به معنای سازمان معقول  و منطقی
۲-  بوروکراسی به معنای عدم کارایی سازمان
۳-  بورکراسی به معنای حکومت به دست ماموران اداری
۴-  بوروکراسی به معنای اداره امور عمومی
۵-  بوروکراسی به معنای سازمان
۶-  بوروکراسی به معنای جامعه نوین.

ماکس وبر ونظریه بوروکراسی

کلمه “بوروکراسی ” ابتداء در قرن هیجدهم توسط اقتصادان فرانسوی به نام “وینست دوگورنی ” مطرح شد.

اما در سال ۱۹۱۰ جامعه شناس آلمانی ماکس وبر موضوع و بحث بوروکراسی را عنوان و تشریح کرد.

ماکس‌وبر(۱۸۶۴-۱۹۲۰ )

ماکس وبر جامعه شناس مطرح آلمانی در ۲۱ آوریل ۱۸۶۴  در خانواده‌ای پروتستان متولد شد و از نظر  تاریخی همزمان با فایول و تیلــــور بود . پدر وبر از چهر‌های سیاسی و از مهمترین اعضای حزب لیبرال بود.

ماکس وبر که از لحاظ نگرش و جهت یابی نظریاتش عملا” در چارچوب کلاسیکها قرار می گیرد معتقد بود که اثربخش و کاراترین سازمانها آنهایی هستند که دارای ساختار مبتنی بر سلسله مراتب هستند .دراین سازمانها ، کارکنان در انجام کارهایشان براساس یک سری مقررات و دستورالعملها هدایت می شوند. ..

مطالعه بیشتر