تحقیق هوش هیجانی سازمانی

تحقیق هوش هیجانی سازمانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 14,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین تحقیق پژوهش هوش هیجانی سازمانی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۲۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

هوش هیجانی بیانگر آن است که در روابط اجتماعی و در بده بستان های روانی و عاطفی در شرایط خاص چه عملی مناسب یا نامناسب است. همچنین اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند امید را در خود همیشه زنده نگه دارد، با دیگران همدلی کند، احساسات دیگران را بشنود، برای به دست آوردن پاداش بزرگتر، پاداش های کوچک را نادیده انگارد، نگذارد نگرانی قدرت تفکر و استدلال او را مختل کند، در برابر مشکلات پایداری کند و در همه حال انگیزه خود را حفظ کند. هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که تعیین میکند از مهارتهای خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک میکند خرد را در مسیری درست به کار گیریم. بیشتر مدیران در یک نقطه اشتراک دارند و آن این است که آنها به لحاظ داشتن هوش عاطفی یک سرو گردن بالاتر از دیگران قرار میگیرند و این به آن معنی نیست که ضریب هوشی و داشتن

سایر مهارتها اهمیت چندانی ندارند، بلکه این توانایی ها نقطه ورود به دنیای مدیریت به شمار می روند. تحقیقات اخیر روانشناسان نشان میدهد بنیان موفقیت مدیریت در هوش عاطفی خلاصه میشود؛ بدون آن ممکن است مدیردارای ایده های بزرگ و ذهنی انتقادگر باشد ولی باز هم با مدیر موفق فاصله دارد..

فهرست تحقیق هوش هیجانی سازمانی :

مقدمه

تاریخچه هوش هیجانی

نقش هوش هیجانی در سازمانها

ویژگیهای هوش هیجانی

ابعاد هوش هیجانی

دلیل اهمیت هوش هیجانی در سازمان

کاربرد هوش هیجانی در کسب و کار

دانشمندان بزرگ در زمینهی هوش هیجانی

نشانه های هوش هیجانی بالا

نشانه های هوش هیجانی پایین

جنبه های هوش هیجانی در کسب و کار

فواید هوش هیجانی در کسب و کار

ضریب هوش هیجانی در کسب و کار

راهکارهای افزایش هوش هیجانی

نقش هوش هیجانی در تقویت مهارت های نرم

نقش هوش هیجانی در رهبری تیم

کاربرد هوش هیجانی در سازمان

کاربرد هوش هیجانی در مدیریت

نتیجه گیری

منابع

مطالعه بیشتر