محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین پاورپوینت با عنوان آموزش خواندن رویکرد ها ، روش ها و شیوه های آن و مهارت خواندن و رویکردها و روشهای آموزش آن در دوره دبستان (فصل۵) منبع : کتاب روش تدریس زبان فارسی در دوره دبستان دکتر بهمن زندی برای دانشجویان رشته علوم تربیتی درس «روش تدریس زبان فارسی» می باشد که با فرمت ppt در ۲۱ و ۱۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی در دوره دبستان دکتر بهمن زندی:
رویکرد کلی در آموزش (از کل به جزء)
در آموزش خواندن و نوشتن، دو دیدگاه اصلی وجود دارد. یکی از آنها رویکرد کلی است که در ادامه به صورت ساده توضیح میدهیم:
الف) مبانی روانشناختی
روانشناسانی مثل پیروان مکتب گشتالت معتقدند وقتی انسان با چیزی روبرو میشود، اول کل آن چیز را درک میکند و بعد به سراغ جزئیاتش میرود.
مثلاً وقتی یک دوچرخه را میبینیم، اول میفهمیم که این یک دوچرخه است، بعد متوجه چرخها، زنجیر، فرمان و… میشویم.
آنها میگویند در آموزش هم باید همین روش را بهکار ببریم: اول کل مطلب را یاد بدهیم، بعد به سراغ اجزای کوچکتر برویم
.به این روش میگویند: روش از کل به جزء.
ب) مبانی زبانشناختی
برخی کارشناسان زبان هم همین نظریه را برای آموزش خواندن و نوشتن قبول دارند.
آنها میگویند: باید آموزش را با صورتهای کلی زبان (مثل کلمات یا جملهها) شروع کنیم، نه با حروف یا صداها
.بعد از آموزش کلیات، میتوان آنها را به اجزای کوچکتر تقسیم کرد.
روشهای جزئیتر در رویکرد کلیب: اینکه همه طرفداران رویکرد کلی با شروع از «کل به جزء» موافقاند، ولی درباره اینکه چه چیزی “کل” زبان است، اختلاف نظر دارند. بنابراین این رویکرد به دو روش تقسیم میشود. در ادامه به دو روش میپردازیم….