کامل ترین جزوه شیمی آلی پروفسور اسلامی – دانشگاه تهران

کامل ترین جزوه شیمی آلی پروفسور اسلامی – دانشگاه تهران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

کامل ترین جزوه شیمی آلی پروفسور اسلامی – دانشگاه تهران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه دروس شیمی آلی ۱ و ۲ و ۳ پروفسور محمدرضا اسلامی دانشگاه تهران که به طور مفصل و بسیار عالی به ارائه مطالب مطرح در این واحد درسی پرداخته است بصورت دستنویس در ۲۹۲ صفحه با کیفیت عالی بهمراه خلاصه جزوه شیمی آلی دکتر اسلامی (آلکان، آلکن، واکنش جانشینی، فرم فیشر، اپوکسید) در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

این جزوه کامل ترین جزوه و منبع اکثر رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد شیمی می باشد.

امید است مفید واقع شود.

Related image

کامل ترین جزوه شیمی آلی پروفسور اسلامی

زیر مجموعه‌ای از دانش شیمی است که دربارهٔ ترکیبات کربن یا مواد آلی سخن می‌گوید، عنصر اصلی که با کربن ترکیبات آلی را تشکیل می‌دهند، هیدروژن می‌باشد.

در گذشته به موادی که ریشه گیاهی یا حیوانی داشتند، مواد آلی (ارگانیک) می‌گفتند اما امروزه مواد آلی را می‌توان از طریق روش‌های صنعتی و آزمایشگاهی و به کمک مواد معدنی نیز سنتز کرد.

در فرهنگ‌های فارسی معنای کلمه «آلی» منسوب به آلت و هر موجودی که دارای آلات (اعضا) مختلف باشد آماده است.

همچنین ترکیبات آلیفاتیک نام شاخه‌ای از ترکیبات شیمی آلی است.

موادی که از منابع آلی بدست می‌آیند، در یک ویژگی مشترک هستند و آن اشتراک در دارا بودن عنصر کربن است.

دو منبع بزرگ مواد آلی که از آن‌ها مواد آلی با ترکیبات ساده، تأمین می‌شوند، نفت و زغال سنگ هستند، این دو ماده فسیلی در مفهوم قدیمی آلی بوده و حاصل تجزیه جانوران و گیاهان هستند.

این ترکیبات ساده به عنوان مصالح ساختمانی، در ساختن ترکیبات بزرگتر و پیچیده‌تر مصرف می‌گردند.

 شیمی آلی شالوده زیست‌شناسی و پزشکی است.

ساختمان موجودات زنده به غیر از آب، عمدتاً از مواد آلی ساخته شده‌اند، مولکول‌های مورد بحث در زیست‌شناسی مولکولی همان مولکول‌های آلی هستند.

امروزه ما در عصر کربن زندگی می‌کنیم، هر روزه روزنامه‌ها و مجلات، ذهن ما را متوجه ترکیبات کربن نظیر کلسترول، چربی‌های اشباع نشده، هورمون‌ها، استروئیدها، حشره کش‌ها و فرومون‌ها می‌نماید.

در دهه‌های گذشته به خاطر نفت، جنگ‌های متعددی راه افتاده‌است، همچنین دو فاجعه نازک شدن لایه اوزون که عمدتاً به خاطر وجود کلروفلوئوروکربن‌ها می‌باشد و پدیده گازهای گلخانه‌ای که ناشی از حضور متان، کلروفلوئوروکربن‌ها و دی‌اکسید کربن است، زندگی انسان‌ها را به خطر انداخته‌ است….

مطالعه بیشتر