پروپوزال خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش

پروپوزال خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

پروپوزال آماده بررسی مقایسه خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پروپوزال خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش رشته روانشناسی با عنوان بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش می باشد که در قالب فایل WORD و PDF مشتمل بر ۱۷ صفحه نگارش شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پروپوزال آماده بررسی مقایسه خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش

بیان مسأله اساسی تحقیق:

پیشرفت تحصیلی و مسایل مربوط به آن یکی از دغدغه های اصلی نظام آموزش و پرورش کشورهاست چرا که مسئولین و تصمیم گیرندگان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سراسر دنیا توسعه و پیشرفت جامعه شناسان را در توسعه و پیشرفت نظام آموزشی می دانند و این توسعه و پیشرفت از طریق پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس عملیاتی می گردد. هنگامی که فرد نسبت به کار آمدی ، توانایی و استعداد خود در شرایط انسان دچار نگرانی و تردید می شود می توان از سلامت روان یا عدم سلامت روان سخن گفت (کاویانی و همکاران ۱۳۷۰).

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

مسأله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، یکی از شاخص های مهم در ارزیابی آموزش و پروش است و تمام کوشش های این نظام، در واقع برای پوشاندن جامه ی عمل به این امر است (کهریزی، ۱۳۸۹).

موفقیت دانش آموزان در مدرسه، هدف اصلی هر نظام آموزشی است. موفقیت در مدرسه، کسب تجربه های مناسب در کلیه ابعاد رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی رفتاری و زیستی را شامل می شود. کسب این تجربه ها در مدرسه می تواند بر زندگی حال و آینده ی کودکان و نوجوانان تأثیر سرنوشت سازی داشته باشد (ظهره وند، ۱۳۸۹).

در بیان اهمیت و نقش محیط های آموزشی برای دانش آموزان با هوش و تیز هوش نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت به ضرورت حضور این گونه دانش آموزان در محیط های همگن معنقدند و برخی به افزایش بازدهی و عملکرد تحصیلی در محیط های با توانایی های گوناگون و نا همگن تأکید می کنند (نیهارت، ۲۰۰۷).

نتایج برخی از تحقیقات نشان داده است که کلاس ها و مدارس ویژه و جداگانه (مانند مدارس دانش آموزان با استعداد های درخشان) برای رشد همه جانبه دانش آموزان تیز هوش مناسب نیست و در زمینه های غیر شناختی، رشد اجتماعی و عاطفی پیامد های چندان مطلوبی به دنبال نداشته است که در این زمینه می توان به پژوهش های زیدنر و شلایر (۱۹۹۹) کندی (۲۰۰۲) نظری، اژه ای و آزاد فلاح (۱۳۸۲)؛ به پروژه کهتری، اژه ای و شکوهی یکتا (۱۳۸۷) اشاره کرد.

مطالعه بیشتر