شرح مختصر:
فایل کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی
محصول مورد نظر شامل پروژه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با عنوان کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت( QFD )به منظورتوسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی درشرکت گلچکان زمانی می باشد که در قالب فایل WORD با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۲۸ صفحه نگارش شده است.
چکیده:
امروزه کیفیت و مشتری مداری به عنوان یکی از چالشهای جدی درعرصه رقابت مطرح میباشد و حفظ و گسترش بازارهای داخلی و خارجی مستلزم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت قابل اعتماد از طریق تأمین نیازهای مشتریان در طراحی و تولید محصولات و یا ارائه خدمات است. گسترش عملکرد کیفیت یاQFD یکی از ابزار مدیریت کیفیت فراگیر است که با تبدیل نیازهای مشتریان به الزامات محصول امکان تحقق خواسته های فوق را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم میآورد. در این پژوهش نیز از این مدل استفاده گردیده است و ۱۵۰ مشتری شرکت گلچکان زمانی به عنوان نمونه آماری و ۸ نفر از مدیران ارشد و میانی به عنوان اعضای تیم تصمیم جهت جمع آوری اطلاعات انتخاب شدهاند و از طریق سه پرسشنامه شناسایی نیازها، انتظارات و خواستههای مشتریان، تعیین عملکرد فعلی شرکت و درجه اهمیت نیازهای مشتریان و پرسشنامه ویژه تیم تصمیم، به طور پیمایشی اقدام به جمع آوری اطلاعات نمودیم.
کلید واژه: گسترش عملکرد کیفیت ،QFD خانه کیفیت، گلچکان زمانی
فهرست مطالب
فهرست مطالب… ۱
چکیده ۶
مقدمه. ۸
بیان مسئله: ۱۰
ضرورت انجام تحقیق: ۱۳
سوالات تحقیق: ۱۵
اهداف اساسی تحقیق.. ۱۵
۶) روش انجام پژوهش: ۱۶
الف- روش تحقیق: ۱۶
ب- روش گردآوری دادهها: ۱۷
ج – قلمرو تحقیق: ۱۷
د- جامعه و نمونه آماری تحقیق: ۱۸
واژهها و اصطلاحات تخصصی.. ۱۹
مقدمه. ۲۲
تاریخچه کیفیت… ۲۳
تعریف کیفیت… ۲۴
تعریف مدیریت کیفیت فراگیر Total Quality Management 26
مفاهیم اصولی مدیریت کیفیت فراگیر. ۲۸
تحولات در مفاهیم تولیدی کیفیت… ۲۹
مشتری.. ۲۹
انواع مختلف مشتریان.. ۳۰
رضایت مشتریان.. ۳۱
مشتریان چه میخواهند؟. ۳۲
نیازمندیهای مشتریان.. ۳۶
گسترش عمکرد کیفیت QFD((Quality Functional Deployment 37
فواید QFD… 39
خانه کیفیت House Of Quality. 39
ماتریس QFD… 40
الف) بخشمشتری: ۴۰
ب)بخش ویژگی فنی: ۴۰
تاریخچه QFD… 42
پیشینهتحقیق.. ۴۳
الف- مطالعات انجام شده در داخل: ۴۳
ب- مطالعات انجام شده در خارج: ۴۹
طرح تحقیق.. ۵۷
روش تحقیق.. ۵۸
مراحلتکمیل خانه کیفیت… ۵۸
۱- شناسایی نیازها، خواستهها و انتظارت مشتریان: ۵۸
۲- تعیین عملکرد فعلی شرکت و درجه اهمیت نیازهای مشتریان: ۵۹
۳- تشکیل تیم تصمیم: ۵۹
۴- توسعه و بهبود خواستههای کیفی مشتریان: ۵۹
۵-تعیین چگونگی دستیابی به نیازهای مشتریان (الزامات محصول): ۶۰
۶- تکمیل ماتریس ارتباطات: ۶۰
۷- تکمیل ماتریس همبستگی: ۶۰
۸- اولویتبندی الزامات محصول: ۶۱
تفسیر خانه کیفیت… ۶۱
نمونهگیری.. ۶۲
۱- نمونهگیری تصادفی ساده: ۶۲
۲- نمونهگیری تصادفی طبقهبندی شده: ۶۳
۳-نمونهگیری خوشهای: ۶۳
ابزار گردآوری اطلاعات: ۶۴
روایی و پایایی تحقیق.. ۶۷
۱-روایی Validity. 67
۲- پایایی Reliability. 68
مراحل تکمیل خانه کیفیت در شرکت گلچکان زمانی.. ۷۱
مرحله اول: انتخاب مصرف کنندگان.. ۷۱