مبانی مدیریت بازرگانی دکتر زین العابدین رحمانی بهمراه سوالات

مبانی مدیریت بازرگانی دکتر زین العابدین رحمانی بهمراه سوالات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

مبانی مدیریت بازرگانی دکتر زین العابدین رحمانی بهمراه سوالات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مبانی مدیریت بازرگانی دکتر زین العابدین رحمانی بهمراه نمونه سوالات امتحانی پایان ترم دانشگاه پیام نور از سال ۸۸ الی ۹۶ با پاسخنامه مناسب برای دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی با کد ۱۲۳۵۰۰۳آماده شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مقدمه

سازمانها نقشی پیشرو در جهان مدرن ایفا می کنند،حضور آنها تقریباً همه جنبه های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد.اگرچه سازمانها ممکن است ویژگی های عام و مشترک داشته باشند، اما تنوعی را در اندازه، ساختار و فرآیندهای کاری از خود نشان می دهند.

این گسترش روزافزون سازمانها، آنها را به یک حوزه مطالعات وسیع و میان رشته ای تبدیل کرده است.درک تئوری سازمان باعث میشود که مدیر بتواند سازمان را به گونه ای طرح ریزی نماید تا به شیوه ای اثربخش و موفقیت آمیز کارهای خود را انجام دهد .

هدف اصلی فصل، ارائه مطالبی در زمینۀ شناخت مفاهیم بنیادین مدیریت و آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف سازمان است.لذا در این فصل ابتدا با تعریف مفاهیم کلی از سازمان، به معرفی انواع سازمانها پرداخته و در ادامه با ارائه تعاریف مختلف از مدیریت به بررسی انواع، سطوح مختلف و نقشهای متفاوت مدیران در سازمان اشاره خواهد شد.

اهمیت مطالعه سازمان و مدیریت

ما در یک جهان سازمانی زندگی میکنیم و تقریباً همۀ ما در یک سازمان )بیمارستان( به دنیا آمده ایم  و در ادامه زندگی دائماً با آنها سروکار خواهیم داشت (نظیر مدرسه، پلیس، سازمانهای دولتی و…( و در نهایت هم اغلب افراد به دست سازمان ) آرامستان یا آرامگاه( از دنیا خواهند رفت.

سازمانها در جهان مدرن نقش هدایتگری دارند و بر تمام زوایای زندگی اجتماعی ما تأثیر میگذارند. از اینرو باید تأثیرگذاری آنها بروی خود را بهتر درک کنیم. در زندگی مدرن، سازمانها تقریبأ در همۀ جنبه های زندگی اجتماعی ما حضور دارند و رفتارهای اجتماعی را به شدت تحت تأثیر قرار خواهند داد سازمانها خود بعنوان مجموعه پیچیده ای از فرآیندهای اجتماعی هستند.

بنابراین، هنگامی که سازمانها خود ساختارهای ویژه اجتماعی هستند، مطالعه آنها می تواند منجر به شناخت بهتر از اعضای آنها شود.

مطالعه بیشتر