خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس

امتیاز 1.00 ( 1 رای )
خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس
نوع فایل
ppt
نویسنده
تاریخ انتشار
۲ مهر ۱۳۹۷
دسته بندی
تعداد بازدید
1059 بازدید
۴,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

توضیحات فایل

خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس

دانشجویان و کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل خلاصه کتاب الگوهای یادگیری : ابزارهایی برای تدریس نوشته بروس جویس ، امیلی کالهون ، دیوید هاپکینز ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی ، دکتر لطفعلی عابدی می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۱۹۴ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب الگوهای یادگیری : ابزارهایی برای تدریس

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی دروس «روشها و فنون تدریس» و «روش تدریس پیشرفته» به ارزش ۲ واحد ترجمه شده است.

کتاب شامل ۱۳ فصل با عناوین زیر می باشد:

فصل اول: پژوهشی در زمینه یاددهی / یادگیری

فصل دوم: خانواده‌های الگوهای تدریس

فصل سوم: یادگیری تفکر استقرایی

فصل چهارم: یادگیری کاوش مفاهیم

فصل پنجم: یادگیری تفکر استعاره‌ای (بدیع‌نگاری)

فصل ششم: یادگیری از طریق یادیارها

فصل هفتم: الگوی همیاری

فصل هشتم: یادگیری مطالعه درباره ارزشها [ایفای نقش]

فصل نهم: یادگیری از طریق مشاوره

فصل دهم: یادگیری از طریق شبیه‌سازی

فصل یازدهم: یادگیری خواندن و نوشتن با الگوی استقرایی تصویر ـ واژه

فصل دوازدهم: شرایط یادگیری: ادغام الگوهای یادگیری / یاددهی

فصل سیزدهم: یاددهی و یادگیری توأمان

بخشی از متن پاورپوینت و خلاصه کتاب الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس:

فصل اول

پژوهشی در زمینه ی یاددهی/ یادگیری

تجارب یادگیری از ترکیب محتوا، فرآیند و جوّ اجتماعی شکل می گیرند.
محتوا: مفهوم کلی

فرآیند: کاوش سازنده به جای پذیرش انفعالی
جوّ اجتماعی: گسترش یابنده به جای محدود کنندگی

انعطاف پذیری الگوهای تدریس بر اساس طیف وسیع برنامه های درسی و یادگیرندگان متفاوت

تفاوت در ماهیت یادگیری (انفرادی) و یاددهی (گروهی)

چند سناریو:

۱- آموزش پژوهش (دعوت به پژوهش)؛ موقعیت شگفتی آور (خاموش شدن شمع با قرار دادن ظرف
شیشه ای)
۲- تفکر استقرایی؛ آهن ربا و اشیاء فلزی خاص. رسیدن از جزء به کل

۳- روش آموزش به شیوه محاکم قضایی: پخش فیلمی از یک جلسه دادگاه؛ مباحث مناقشه آمیز، بحث در مورد مواضع ارزشی و سیاستهای مختلف  و گاه متضاد با مشاهده ی کامل فیلم و مطالعه مختصری از پرونده های مرتبط
۴- کاوش گروهی، یادگیری مشارکتی؛ دیدن فیلم و مطالعه رمان با هدفی خاص (مثل کاوش مسائل اجتماعی)

نتایج پژوهشها

حکم ۱- رویکردهای تدریس از تنوع و گوناگونی قابل توجهی برخوردارند.
حکم ۲- آنچه یاد گرفته می شود و نیز چگونگی یادگیری آن، تحت تأثیر روشهای به کار برده شده است.
حکم ۳- دانش آموزان بخشی قدرتمند از تجربه یادگیری در شرف خلق شدن هستند و نسبت به یک روش تدریس، واکنشهای متفاوت دارند.

 

افزودن به سبد خرید

مطالعه بیشتر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.