دانلود نقشه اتوکد مسجد صاحب الامر (فایل اتوکد، پلانها، نماها، برش و…)

دانلود نقشه اتوکد مسجد صاحب الامر (فایل اتوکد، پلانها، نماها، برش و…)
نوع فایل
dwg
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود نقشه اتوکد مسجد صاحب الامر (فایل اتوکد، پلانها، نماها، برش و…)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی در این بخش فایل اتوکد نقشه‌ اتوکد مسجد صاحب الامر تبریز شامل شیت های مربوط به پلان‌ها، نماها، برش و… برای دانلود قرار داده شده است.تصویر پیشنمایش ذیل مربوط به همین نقشه می‌باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

دانلود نقشه اتوکد مسجد صاحب الامر تبریز بصورت کامل

این بنا در زمان شاه طهماسب صفوی ساخته شد در ۱۰۴۵ قمری سپاهیان سلطان مراد چهارم آن را تخریب کردند که دوباره ساخته شد. این بنا دارای یک گنبد و دو مناره است. در مدخل دهلیز و اندرون بقعه در طاق مرمری از زمان شاه طهماسب صفوی برجاست. در وسط بقعه صندوق چوبی مشبکی قرار دارد ولی زیر آن قبری وجود ندارد. بنابراین یک مسجد حساب می شود نه یک بقعه. این مسجد در سال ۱۱۹۳ ه ق بر اثر زلزله شدید ویران شد و درسال ۱۲۰۸ به وسیله جعفر قلی خان دینبلی تجدید بنا یافت و در سال ۱۲۶۶ میزا علی اکبر خان قسمتی از مسجد و دهلیز را آئینه کاری کرد صحن و مدرسه ای را بر آن افزود و موقوفاتی برای آن تعیین نمود.

درمدخل دهلیز و درون مسجد دو طاق مرمرین از زمان شاه طهماسب باقی است که دارای حجاریهای زیبایی شامل گل و بوته اسلیمی و ختایی است . مسجد صاحب الامر بعد از مرمت کامل در سال ۱۳۸۰ به موزه قرآن و کتابت اختصاص یافته است . این بنا به شماره ۴۱۹۶ در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است. بنای مدرسه اکبریه که در ابتدا متصل به مسجد بود درسال ۱۳۴۵ جهت احداث ادامه خیابان دارایی تخریب شد و در سالهای اخیر مرمت این بنای تاریخی مورد توجه قرار گرفته است.

مطالعه بیشتر