معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز ppt

معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
8,900 تومان

توضیحات فایل:

معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال بر اساس منبع و رفرنس کتاب باربارا بیتز با فرمت pptx در حجم ۱۳۰ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال،بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال

یکی از وظایف مهم پرستاران جمع آوری اطلاعات در مورد وضعیت سلامت مددجویان می باشد. بررسی کامل سلامتی شامل تاریخچه سلامتی و انجام معاینات جسمی می باشد. تاریخچه سلامتی شامل مصاحبه جهت جمع آوری اطلاعات ذهنی در مورد وضعیت مددجواست. معاینات جسمی از سر تا نوک انگشتان پا با بررسی هر سیستم بدن جهت جمع آوری اطلاعات عینی در مورد مددجو انجام می شود. صحت بررسی پرستاری بر انتخاب نوع درمان و ارزشیابی پاسخ مدد جو به آن موثر است. تداوم مراقبت های سلامتی به مراقبت های دایمی عینی و بررسی کامل و جامع پرستاری بستگی دارد.

محتوای اسلاید ۳۲

روش و مهارتهای معاینه بالینی

روشهای اصلی معاینه شامل

Inspection

Palpation

Percussion

Auscultation

محتوای اسلاید ۱۰۰

بررسی سیستم عضلانی اسکلتی

برای بررسی این سیستم از مشاهده و لمس استفاده میشود.

در هنگام راه رفتن، غلطیدن در تخت یا هر نوع فعالیت دیگر انجام میشود.

بررسی عملکرد سیستم عضلانی اسکلتی روی دامنه حرکتی (ROM) مفاصل ، قدرت (Strength ) ، تون (Tone) عضلانی وضعیت مفاصل و عضلات متمرکز است.

تاریخچه مصرف الکل، سیگار ، رژیم غذایی، مصرف کلسیم، وزن کم و لاغر اندام ، یائسگی قبل از سن ۴۵ سالگی ، وضعیت بعد از یائسگی ، تاریخچه خانوادگی از نظر پوکی استخوان یا نژاد بررسی کنید.

محتوای اسلاید ۱۱۱

قدرت و تن عضلانی

قدرت و تن عضلانی را در حین بررسی دامنه حرکتی مفصل می توان کنترل کرد.تن عضلانی مقاومت کم عضلانی است که توسط معاینه کننده همگامی که اندام در حالت استراحت است و یا هنگامی که بطور غیر فعال توسط پرستار در حال انجام دامنه حرکتی است قابل لمس است.جهت بررسی تن عضلانی بیمار باید اندام خود را شل یا آویزان کند،( در بیمارانی که درد دارند انجام این کار مشکل است) سپس اندام را با دست حمایت کنید و هر عضو را بگیرید و در دامنه حرکتی طبیعی آن را به حرکت در آورید.تن طبیعی ایجاد مقاومت خفیفی در برابر حرکت از خود نشان می دهد.

مطالعه بیشتر