دانلود چکیده و نکاتی از کتاب جامعه‌ شناسی روستایی منصور وثوقی

دانلود چکیده و نکاتی از کتاب جامعه‌ شناسی روستایی منصور وثوقی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود چکیده و نکاتی از کتاب جامعه‌ شناسی روستایی منصور وثوقی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود چکیده و نکاتی از کتاب جامعه‌ شناسی روستایی منصور وثوقی از منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم اجتماعی می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن چکیده و نکاتی از کتاب جامعه‌ شناسی روستایی منصور وثوقی :

مقدمه

جامعه شناسی روستایی در بررسی های خود از رشته های متعدد علوم اجتماعی یاری می گیرد که مهم ترین آنها عبارتند از:

جغرافیای انسانی

جمعیت شناسی

اقتصاد

تاریخ و آمار

مطالعه در روابط انسانی و زندگی گروه های اجتماعی، از ابتدا به خودی خود هدفی واقعی و مستقل از تمام ملاحظات کاربردی بود ولی مطالعه زندگی اجتماعی بشری در ارتباط با محیط، تغییرات و تحولات مناطق روستایی و به طور کلّی محیط روستایی در رابطه با گسترش زندگی مدرن از جمله مسائلی محسوب می شوند که مورد مطالعه جامعه شناسی روستایی قرار می گیرد.

مفاهیم و ساخت جمعیت روستایی

جامعه شناسی روستایی: جامعه شناسی روستایی به بررسی شکل بندی های اجتماعی و فرهنگی مربوط به جوامع روستایی می پردازد و بدین ترتیب زمینه کار آن شامل سیستم ها و خرده سیستم های موجود در جامعه روستایی از قبیل انجمن ها، گروه ها، نهادها، ارزش ها، هنجارها، قشرها و انواع پدیده های اجتماعی است که حیات جامعه روستایی را تشکیل می دهد.

اولین کشوری که به طور علمی به بحث از جامعه شناسی روستایی پرداخت ایالات متحده امریکا در قرن  ۱۹ میلادی بود و علت این امر نیز به اهمیت بررسی مهاجرت وسیع روستاییان به شهر و آثار و نتایج این مهاجرت بر روستا و شهر برمی گردد. اولین مونوگرافی روستایی را پژوهشگر فرانسوی فردریک لوپله انجام داد.

مطالعه بیشتر