جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی بهروز عبدلی

جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی بهروز عبدلی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی بهروز عبدلی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی ( راهنمای مربیان و ورزشکاران ) بهروز عبدلی می باشد که با فرمت pdf در ۶۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی بهروز عبدلی

ﻣﻌﻤﻮﻻً ورزﺷﮑﺎران از ﻣﺪاﺧﻼت روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﻬﺮه ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ. اﻣﺎ آﻧﭽﻪ ﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﯿﺰﺗﺮ اﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪاﺧﻼت روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮد آﺳﯿﺐ‌دیدگی است.

بعضی از ورزشکاران نسبت به دیگر ورزشکاران استعداد بیشتری برای آسیب دارند. دلایل زیادی در این مورد ارائه شده است.

اینگونه ورزشکاران عموما دلهره و پریشانی بیشتری در روز مسابقات در خود احساس می کنند ودر این یک حالت اضطراب می باشد. ورزشکارانی که آرامش خود را حفظ می کنند،بی جهت خود را نگران نمی کنند،به روش منطقی روی می آورند ودر چنین آسیبهای مصون می مانند.

دانلود جزوه روانشناسی آسیب‌ های ورزشی

زنان بدن ضعیف تری نسبت به مردان دارند،بهمین دلیل آنان مشکلات روانی بیشتری در ورزش تجربه می کنند.

ورزشکاران مستعد آسیب 

روح وبدن ارتباط بسیار نزدیکی نسبت به هم دارند وبر یکدیگر تاثیرگذار می باشد.اگر روح ضعیف باشد، بدن نیز ضعیف می شود، که عکس این نیز صادق می باشد.

یک آسیب بدنی می تواند با واکنش منفی روحی وخیم تر شود ویا یک واکنش روحی مثبت در تحمل ودرمان آن بسیار تاثیر گذار باشد.

در بعضی مواقع ورزشکاران برای فرار از فشاری که در حین مسابقه بر آنها وارد شده است آسیب را بهانه کرده واز زیر بار مسئولیت می گریزند.که همه این مسائل را می توان در روانشناسی ورزشکاران جستجوکرد.

یک ورزشکار ممکن است که آرزوهایی داشته باشد که قابل دسترسی نباشد وبا نرسیدن به این آرزوها احساس گناه کند ودر نتیجه یک نوع فشار شدید در خود بوجود می آورد وهمین فردرا برای آسیب مستعد کرده ونقص روانی در فرد ایجاد می کند….

مطالعه بیشتر