دانلود فایل pdf قابل سرچ آسیب شناسی روانی ۱ غلامحسین جوانمرد

دانلود فایل pdf قابل سرچ آسیب شناسی روانی ۱ غلامحسین جوانمرد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل pdf قابل سرچ آسیب شناسی روانی ۱ غلامحسین جوانمرد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل pdf قابل سرچ آسیب شناسی روانی ۱ غلامحسین جوانمرد در ۱۴۰ صفحه مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

pdf قابل سرچ آسیب شناسی روانی ۱ غلامحسین جوانمرد

مباحث آسیب شناسی روانی ۱ رشته روانشناسی

  1. تعریف و تاریخچه آسیب شناسی روانی
  2. پارادایم های رایج آسیب شناسی روانی
  3. تشخیص و طبقه بندی اختلال های روانی
  4. روش ها و ابزار های اندازه گیری در آسیب شناسی روانی
  5. اختلال های اضطرابی
  6. اختلال وسواسی-جبری و اختلال های مرتبط با آن 
  7. اختلال های مربوط به ضربه های روانی و استرس زا ها
  8. اختلال های گسستنی
  9. اختلال دارای نشانه جسمی و اختلال های مربوط به آن

آسیب شناسی روانی ۱

وجود علاقه به درک و فهم اعمال و احساسات خود و دیگران، و از سوی دیگر دشواری رسیدن به این هدف، چالش همیشگی نوع انسان بوده است. در واقع در عصر حاضر نیز شناخت اعمال، احساسات و افکار خودمان و دیگرا ن در حالت عادی بسیار دشوار می شود. حال اگر ما بخواهیم رفتار، احساسات و افکار را در حالت ها ی غیر عادی و نابهنجاری مورد برر سی قرار دهیم،کار از این هم دشوارتر شده و مشکلات مطالعه چند برابر می شود. ولی به هر حال، مجموعه دانشی که به مطالعه رفتار، احساسات و افکار نابهنجار در افراد م ی پردازد، تحت عنوان آسیب شناسی روانی، روانشناسی نابهنجاری یا روانشناسی مرضی قرار می گیرد.

تعریف علم آسیب شناسی روانی

در تعریف علم آسیب شناسی روانی میتوان گفت که شاخه ای از روانشناسی است که به مطالعه رفتار، احساسات و افکار نابهنجار، نحوه پدید آیی ، و نیز تا حدودی به چگونگی و روش های درمان آنها می پردازد؛ بنابراین موضوع اصلی آسیب شناسی روانی رفتار، احساسات و افکار نابهنجار، یا به طور کلی اختلال های روان شناختی، در افراد است …

مطالعه بیشتر