دانلود پاورپوینت پزشکی قانونی FORENSIC MEDICINE در ۲۰ اسلاید

دانلود پاورپوینت پزشکی قانونی FORENSIC MEDICINE در ۲۰ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
8mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت پزشکی قانونی FORENSIC MEDICINE در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت پزشکی قانونی FORENSIC MEDICINE در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست پاورپوینت پزشکی قانونی:

تاریخچه مختصری از پزشکی قانونی نوین در ایران

آشنایی با سازمان پزشکی قانونی کشور

پزشکی قانونی در دانشگاه ها

انواع مرگ از دیدگاه پزشکی قانونی

گواهی فوت

موارد قانونی و اخلاقی در صدور گواهی ولادت

گواهی های پزشکی

مواردی از قانون مجازات اسلامی

قصور پزشکی

تاریخچه مختصری از پزشکی قانونی نوین در ایران

هرچند ایران تاریخ کهنی در مورد پزشکی قانونی دارد ولی پزشکی قانونی نوین در ایران عملا از زمان ناصرالدین شاه قاجار شروع شد.میرزاتقی خان امیرکبیر پس از تاسیس مدرسه دار الفنون به سبک مدارس اروپایی از معلمین اطریشی رشته های مختلف علوم دعوت کرد تا جهت تدریس در دارالفنون به ایران عزیمت کنند.

معلمین اطریشی زمانی به ایران رسیدند که اوضاع سیاسی مملکت تغیر کرده و امیر کبیر عزل شده بود.در همین زمان یکی از انها که برای تدریس رشته مهندسی به ایران امده بود به طرز مشکوکی در منزل خود فوت کرد .جسد وی را یکی از معلمین به نام دکتر جاکوب-ادوارد پولاک که معلم طب و جراحی در ان زمان بود تشریح و علت مرگ را خفگی تشخیص داد.به این ترتیب اولین کالبد گشایی قانونی نوین در ایران در سال ۱۸۵۴ میلادی توسط دکتر پولاک انجام شد.

پس از تصویب قانون ائین دادرسی کیفری در سال ۱۲۹۰ه.ش و لزوم به کار گیری اطباء در وزارت عدلیه ان زمان جهت معاینه اجساد اموات  جراحات و اثار و علائم ان این وظایف را در تهران مرحوم دکتر عبدالرحیم فیلسوف ملقب به فیلسوف الاطباء از اطباء فارغ التحصیل از فرانسه انجام می داد و نام وی به عنوان اولین طبیب قانونی در تاریخ ایران به ثبت رسیده.

آشنایی با سازمان پزشکی قانونی کشور

سازمان پزشکی قانونی کشور ، سازمانی وابسته به قوه قضائیه است.وظایف این سازمان و مراکز تابعه ان ارائه نظریات علمی و کارشناسی در مورد مسائل پزشکی قانونی حسب درخواست قضات محاکم دادگستری مراجع قضایی، دادگاه ها، نیروی انتظامی و سازمان های وابسته به قوه قضائیه می باشد.

مطالعه بیشتر