دانلود پاورپوینت ارائه ی درس مدیریت و تشکیلات کارگاهی

دانلود پاورپوینت ارائه ی درس مدیریت و تشکیلات کارگاهی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
6,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت ارائه ی درس مدیریت و تشکیلات کارگاهی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت ارائه ی درس : مدیریت و تشکیلات کارگاهی با موضوع: مدیریت برنامه ریزی و کنترل پروژه می باشد که با فرمت ppt در ۲۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت ارائه ی درس مدیریت و تشکیلات کارگاهی

مدیریت، برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ پروژه:

۱ مدیریت‌ پروژه:

مدیریت‌ پروژه‌ به‌کارگیری‌ دانش، مهارتها، ابزار و تکنیک‌های‌ لازم‌ در اداره‌ جریان‌ اجرای‌ فعالیتها، به‌منظور رفع‌ نیازها و انتظارات‌ متولیان‌ از اجرای‌ پروژه‌ است.مدیریت‌ پروژه‌ در اجرای‌ این‌ مهم‌ از دو بازوی‌ قدرتمند برنامه‌ریزی‌ و کنترل، بهره‌ می‌گیرد.

۲ برنامه‌ریزی:

فرآیند برنامه‌ریزی، تعیین‌ توالی‌ و توازی‌ فعالیتهای‌ لازم‌ برای‌ اجرای‌ یک‌ پروژه، با درنظر گرفتن‌ زمان‌ مورد نیاز برای‌ اجرای‌ هر فعالیت‌ و کیفیت‌ تعیین‌ شده‌ برای‌ آن‌ فعالیت‌ است.‌در واقع، نخستین‌ گام‌ در تهیه‌ برنامه، شناخت‌ کامل‌ فعالیتها و درک‌ اقتصادی‌ترین‌ حالت‌ در تنظیم‌ سه‌ عامل‌ زمان، هزینه‌ و کیفیت‌ است.

۳ کنترل‌ پروژه:

فرآیندی‌ است‌ در جهت‌ حفظ‌ مسیر پروژه‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ یک‌ تعادل‌ اقتصادی‌ موجه‌ بین‌ سه‌ عامل‌ زمان، هزینه‌ و کیفیت‌ در حین‌ اجرای‌ پروژه، که‌ از ابزار و تکنیک‌های‌ خاص‌ خود در انجام‌ این‌ مهم‌ کمک‌ می‌گیرد. در واقع‌ کنترل‌ اجرای‌ دقیق‌ و کامل‌ برنامه‌ تدوین‌ شده‌ برای‌ پروژه‌ است، به‌طوری‌ که‌ هنگام‌ خروج‌ از برنامه، بتوان‌ با تشخیص‌ علل‌ و طرح‌ اقتصادی‌ترین‌ فعالیتها، پروژه‌ را به‌ نزدیکترین‌ حالت‌ ممکن‌ در مسیر اولیه‌ و اصلی‌ خود بازگرداند. کنترل‌ پروژه‌ در این‌ راه‌ از سه‌ عامل‌ زیر بهره‌ می‌گیرد:

تعیین‌ وضعیت‌ واقعی‌ پروژه مقایسه‌ وضعیت‌ واقعی‌ با برنامه در نظر گرفتن‌ اقدام‌ اصلاحی.

یادآوری: منظور از عامل‌ هزینه، هزینه‌ای‌ است‌ که‌ صرف‌ تهیه‌ منابع‌ (نیروی‌ انسانی، تجهیزات، مواد اولیه‌ و مصالح) می‌شود.

مطالعه بیشتر