دانلود پاورپوینت درس اقتصاد بهداشت با عنوان تامین مالی نظام سلامت

دانلود پاورپوینت درس اقتصاد بهداشت با عنوان تامین مالی نظام سلامت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس اقتصاد بهداشت با عنوان تامین مالی نظام سلامت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین و باکیفیت ترین پاورپوینت درس اقتصاد بهداشت با عنوان تامین مالی نظام سلامت می باشد که با فرمت ppt در۴۷ اسلاید قابل ویرایش به زبان فارسی و لاتین تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Fee-for-service

-این روش پرداخت بر اساس میزان (تعداد ) خدمات ارائه شده به بیماران صورت می گیرد.پرداخت بهای هریک از خدمات ( ویزیت ، انواع کد های آزمایشگاهی یا پرتونگاری وهزینه داروها ولوازم مصرفی)، رایج ترین روش پرداخت بوده ونسبت به سایرنظام های پرداخت به بازار شباهت بیشتری دارد.

ویژگی ها

-دسترسی را افزایش می دهد.

-باعث افزایش کیفیت می شود.

-براحتی ایجاد شده و استقرار می یابد.

این نظام همچنان گسترده ترین کاربرد را در کشورهای در حال توسعه برای پرداخت به پزشکان و بیمارستانها داراست.

در این شیوه پرداخت کششی به سوی ارائه خدمات بیش از حد برای هر بیمار وجود دارد ( Induce Demand )

◦هزینه های این روش برای سیستم بسیار بالا می باشد.

Salary

-بنای روش پرداخت حقوق برپایه زمان است. در این روش مبلغ پرداختی بر اساس دوره زمانی (هفتگی یا ماهانه ) و صرف نظراز حجم خدمات یا هزینه خدمات ارائه شده ،بر مبنای قراردادی که بین عرضه کننده خدمت و صندوق درمان بیماران انعقاد شده است صورت می پذیرد.

-پرداخت حقوق بر پایه زمان برای ارائه دهندگان خدمات درمانی می تواند موجب انجام کار به میزان بسیار محدود توسط درمانگران شود.

-این روش ممکن است به کاهش کارایی خدمات ارائه شده در دراز مدت بیانجامد.

-پرداخت حقوق می تواند به کاهش تعداد و یا کمیت خدمات ارائه شده و یا طولانی شدن زمان ویزیت برای هر بیمار از سوی ارائه دهندگان منجر شود.

-اگرحقوق خیلی پائین باشد پزشکان به دریافت های زیرمیزی و غیرقانونی روی خواهندآورد.

مطالعه بیشتر