دانلود فایل پاورپوینت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی

دانلود فایل پاورپوینت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
90,000 تومان 7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل پاورپوینت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل پاورپوینت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در قالب فایل ppt و در ۲۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود فایل پاورپوینت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی

بیمارستان‎ها و مراکز بهداشتی درمانی، از جمله مؤسسات بهداشتی درمانی مهم جامعه هستند که طی سالهای اخیر به علت ازدیاد جمعیت همانند دیگر زمینه‎ها از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده‎اند. به همین دلیل در  کمیت و کیفیت پسماند‎های بیمارستانی نیز تغییراتی اساسی  صورت گرفته است. افزایش  ارباب رجوع و عملیات سـرویس‎دهـی،  استفاده از وسایل یک بار مصرف و توسعه علم پزشکی همراه با درمانهای  پی در پی و ازدیاد مصرف دارو و گستردگی دامنه فعالیت از جمله دلایل  اصلی این تغییرات می‎باشد و از نظر ترکیبات  به سوی افزایش مواد سمی  و خطرناک‎تر به پیش می‎رود.

تعریف پسماندهای پزشکی

به کلیه پسماندهای عفونی و زیان آور ناشی از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی – درمانی، آزمایشگاه های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه گفته می شود. پسماندهای خطرناک یا ویژه بیمارستانی از شمول این تعریف خارج هستند.

پسماند خطرناک

پسماندهایی که یکی از چهار ویژگی زیر را داشته باشند:

  • قابلیت انفجار و اشتعال
  • بیماری زایی
  • خورندگی
  • سمیت
  • واکنش پذیری شدید

این پسماندها نیازمند مدیریت ویژه هستند.

– انواع پسماندهای بیمارستانی

۱- عفونی

۲- غیر عفونی یا عادی

۳- مواد شیمیایی دارویی

۴- نوک تیز و برنده

۵- فلزات سنگین

۶- مواد رادیو اکتیو

۷- اعضا و اندام قطع شده بدن ، جفت و جنین مرده

۸- تجهیزات پزشکی کاشتنی خارج شده از بدن

مطالعه بیشتر