پراکندگی آلاینده ها در اتمسفر با فرمت ppt

پراکندگی آلاینده ها در اتمسفر با فرمت ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
20mb
نویسنده
دسته بندی
25,000 تومان 14,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت پراکندگی آلاینده ها در اتمسفر می باشد که با فرمت ppt در ۵۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

پراکندگی آلاینده ها در اتمسفر با فرمت ppt:

مقدمه

پراکندگی اتمسفری خروجی­های منافذ، دودکش­ها، منابع ناحیه­ای، و منابع متحرک به بسیاری از فاکتورهای مرتبط به هم؛ همانند ماهیت فیزیکی و شیمیایی خروجی­ها، مشخصه­های هواشناسی، موقعیت دودکش نسبت به موانع در برابر حرکت هوا و ماهیت منطقه پائین‌دست دودکش بستگی دارد.

چندین روش تحلیلی برای ایجاد ارتباط بین پراکندگی خروجی­ها و تعداد خاصی از این فاکتورها ارائه شده­اند؛ با این وجود، هیچ روشی همه فاکتورها را مدنظر قرار نمی‌دهد.

خروجی‏های دودکش ممکن است تنها شامل گازها یا گازها و مواد معلق باشند.

جهت دستیابی به حداکثر پراکندگی، خروجی‏ها باید با شناوری (Buoyancy) و مومنتوم کافی دودکش را ترک کنند تا به بالا رفتن از خروجی دودکش ادامه دهند. هنگامی که سرعت باد صفر است، ستونهای دود با دانستیه پایین به ارتفاعات بالا می روند و غلظتهای سطح زمین پایین می باشند.

خیزش اکثر ستونهای دود گرم کاملاً توسط شناوری ناشی از درجه‌‌حرارت بالاتر گازها ایجاد می شود. هنگامی‌که ستون دودی در جهت باد منحرف گردد، متناسب با سرعت متوسط با u در ارتفاع ستون دود، در امتداد محورش رقیق می گردد.

در هوای لایه­بندی شده، شناوری ستون دود در اثر پایداری اتمسفر اطراف از بین می­رود. هنگامی­که شرایط اتمسفری خنثی وجود داشته باشد، ستون دود توسط تلاطم که تابع ناهمواری سطح زمین، ارتفاع و مهمتر از همه سرعت باد است، پخش می­گردد.

مطالعه بیشتر