کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش دکتر احمد صافی می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن پاورپوینت فصل نهم کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش احمد صافی:
فصل نهم:وظایف عمده مدیران آموزشی
مدیران آموزشی نقش مهمی در هدایت و بهبود فرآیندهای آموزشی دارند.آن ها با برنامه ریزی،سازماندهی،رهبری،هماهنگی و ارزیابی عملکرد،زمینه را برای تحقق اهداف آموزشی فراهم می کنند.مدیریت آموزشی نه تنها بر ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان تأثیردارد،بلکه نقش کلیدی در بهبود عملکرد معلمان و کارکنان آموزشی ایفا می کند.
۱.برنامه ریزی:
برنامه ریزی در تمام طبقات سازمان صورت می گیرد.
در برنامه ریزی سیستماتیک مدیران آموزشی نقش یک استراتژیست را ایفا می کنند که با عنایت به اهداف سازمان،به تهیه طرحهای دور برد عملیات سازمان می پردازند.
انتخاب هدف،تعیین خط مشی سازمان،تنظیم برنامه،تهیه برنامه،تهیه بودجه،تنظیم مراحل اجرایی و روشهای وصول هدف یا اهداف سازمان از موارد اساسی است که باید در برنامه ریزی مورد توجه برنامه ریزان قرارگیرد.
برنامه ریزی اگر درست و واقع بینانه انجام گیرد،مدیران را قادر می سازد تا با شناخت نیروهای مؤثر و پیش بینی های لازم،امکان تحقق اهداف هر سازمان را فراهم سازد….
درباره کتاب
از میان انواع مدیریت ، مدیریت آموزشی ، با اهمیت ترین ، موثرترین و ظریف ترین نوع مدیریت است که موضوع آن “انسان ” است انسانی که در مدارس و موسسات آموزشی وارد شده و نیازمند تعلیم و تربیت و رشد ابعاد جسمانی ، عاطفی ، عقلانی و اخلاقی است . مدیریت در سازمان گستره اموزش و پرورش در حقیقت کوششی است بخردانه برای بالا بردن کیفیت تعلیم و تعلم انسان هایی که بار سنگین تحول و پیشرفت فردی و جمعی را بر دوش دارند . مدیریت کار ساز و کار آمد در سازمان های آموزش و پرورش می تواند به بالا بردن درجه رضایت معلمان از کار ، پیوند استوار با اولیای دانش اموزان و تقویت انجمن های اولیا و مربیان، کاهش افت تحصیلی ، نوآوری و خلاقیت در روش ها ، بهره گیری بهینه از منابع انسانی و مالی و بالاخره به شکوفایی شخصیت کودکان ، نوجوانان و جوانان یاری رساند
این کتاب شامل ۱۴ فصل می باشد:
فصل ۱
کلیاتی درباره سازمان ها
فصل ۲
کلیاتی درباره مدیریت
فصل ۳
سازمان آموزش و پرورش (اهمیت ، انواع و شیوه های اداره آن )
فصل ۴
مدیریت و رهبری در موسسات آموزش و پرورش
فصل ۵
نظریه بوروکراسی و اربرد آن در مدیریت آموزشی
فصل ۶
نظریه روایبط انسانی و کاربرد آن ها در سازمانهای آموزش وپرورش
فصل ۷
نظریه سیستمی و کاربرد آن در سازمان های آموزش و پرورش
فصل ۸
نظریه تصمیم گیری و کاربرد آن در سازمان های آموزشی و پرورشی
فصل ۹
وظایف عمده مدیران آموزشی
فصل ۱۰
مهارتهای مدیران آموزشی
فصل ۱۱
سازمان و قوانین آموزش و پرورش در ایران
فصل ۱۲
مدیریت و سازماندهی مدارس در ایران
فصل ۱۳
راه ای ایجاد تحول در نظام اداری اموزش و پرورش و اداره مدارس
فصل ۱۴
اسناد تحولی آموزش و پرورش و جایگاه مدیریت آموزشی و آموزشگاهی در آن ها