پاورپوینت مبانی نظری معماری آب در باغات ایران

پاورپوینت مبانی نظری معماری آب در باغات ایران
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,400 تومان

محصول مورد نظر شامل پاورپوینت مبانی نظری معماری آب در باغات ایران مشتمل بر ۷۲ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است که در ذیل بخشی از متن فایل را مشاهده میفرمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول ارزشمند را از فروشگاه خریداری و دریافت نمایید.

مبانی نظری معماری آب در باغات ایران:

انسان کاشف طبیعت و عامل برقراری تداوم و پایداری بقاء و عاملی در تجلی امکانات و استعدادهای نهانی طبیعتشناخته شده و اوست که با تصور در طبیعت، رزاهای نهانی خود را آشکار ساخته و گه گاه از چهره به ظاهر خصمانه وشرارت آلودش، زیبایی، صفا و صمیمت می تراود.

در این فلسفه روابط انسان و طبیعت به صورت یکپارچه مشاهدهمی شود و انسان نه جزئی جدا شدنی از طبیعت و نه حاکم مافوق آن است. شعر و ادب هنرهای تزئینی ایران خواه از زمان هخامنشیان و خواه از زمان سامانیان و دوره اسلامی، همیشه سرشار از احترام و علاقه به طبیعت است.

طبیعت کلیت و مظهر تجلی وجوداست، مقام خاص و مقدسی دارد و درآن همه چیز در حالت نظم وتعادل قرار دارد. درباغ ـ این طبیعت ازپیش اندیشیدهـ رابطه انسان و طبیعت درنهایت هماهنگی است. باغ‌به‌کمک اشکال‌ منظم هندسی،رابطه میان طبیعت ودنیای درونی تصور میشود. باغ‌ مفهوم‌ عرفانی‌ و‌ مذهبی‌ طبیعت‌ و‌ نظم جهانی را منعکس و مفاهیم فضاها را مطرح میکند.

در‌باغ،‌خواه‌ طبیعی‌ و‌ خواه‌ ساخته‌ دست‌ انسان،‌آدمی‌با‌ محیط‌ اطراف‌ خود‌ در‌صلح‌ و‌ صفا‌بود. در‌باغ،‌انسان‌ و‌ طبیعت‌ در‌ همسویی‌ کامل‌ بودند. زمین وحشی و عقیم .در‌باغ‌ به‌ کمال‌ مقدر‌ خویش‌ دست‌ می‌یافت. قرآن‌کریم‌ در‌ آیه های متعددی، خوشی های بهشت را توصیف میکند.

شادی و لذت عمیق کسانی راکه به خدای خویش ایمان‌ آوردند و سرانجام آرامش، برکت وآسایش یافتند و برای  همیشه درباغهایی جای گرفتند که آب از زیر آنها جاری است؟در سایه های خنک و برای همیشه، آراسته به چشمه های سرشار.

پاورپوینت مبانی نظری معماری آب در باغات ایران

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر