پاورپوینت مبانی طراحی لوله کشی فاضلاب و هواکش

پاورپوینت مبانی طراحی لوله کشی فاضلاب و هواکش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت مبانی طراحی لوله کشی فاضلاب و هواکش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت مبانی طراحی لوله کشی فاضلاب و هواکش در حجم ۶۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از پاورپوینت مبانی طراحی لوله کشی فاضلاب و هواکش :

مقدمه:

هدف از اجرای شبکه فاضلاب لوازم بهداشتی، انتقال فاضلاب لوازم بهداشتی و سایر تجهیزات به محل تعیین شده ای است که برای دفع فاضلاب تعیین شده است.شبکه فاضلاب لوازم بهداشتی از لوله های افقی و عمودی تشکیل یافته، که قسمتی از آن داخل ساختمان و قسمتی در خارج از ساختمان تا محل اتصال به شبکه فاضلاب شهری قرارگرفته است.جهت طراحی اقتصادی شبکه فاضلاب لوازم بهداشتی باید لوله باحداقل قطری انتخاب شود که بر اساس مبانی ارائه شده بتواند بدون رسوبگذاری فاضلاب را با سرعت مناسبی از لوازم بهداشتی دور نموده و ضمن کنترل نوفه تغییرات فشار هوا را تا حدی که سیفونها را از آب بندی خارج نشوند، کنترل کند.

مقررات و استانداردها

  • مقررات لوله کشی شامل حداقل استانداردهای قابل قبول جهت طراحی و نصب سیستمهایی از قبیل فاضلاب لوازم بهداشتی می باشد. مقررات متفاوتی در شهرها وکشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اطلاعات مربوط به طراحی سیستم فاضلاب لوازم بهداشتی در مقررات لوله کشی هر منطقه ای ذکر گردیده است که باید در طراحی و اندازه گذاری لوله ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • جداول و نمودارهای ارائه شده در این فصل صرفا جهت تشریح روش طراحی و اندازه گذاری ارائه گردیده ودرطراحیهای واقعی کاربری ندارد.

استاندارد EN BS 12056

استاندارد IPC و UPC

جریان فاضلاب در لوله قائم، شبکه فاضلاب ساختمان و تخلیه لوازم بهداشتی

جریان فاضلاب در لوله قائم

فاضلاب پس از ورود به لوله قائم، تحت تاثیر نیروی جاذبه شتاب گرفته و پس از طی مسافتی کوتاهبه صورت غشایی به دیواره آن چسبیده و در مرکز لوله حفره­ای جهت عبور هوا ایجاد می­نماید. این غشاء تا زمانیکه نیروی اصطکاک اعمال شده از طرف جداره لوله به آن با نیروی گرانش برابر شوشتاب می­گیرد.

از این نقطه به بعد در صورتیکه مسافت سقوط به اندازه کافی بوده و انشعاب دیگری به لوله قائم متصل نگردد، ضخامت غشاء و سرعت آن تا انتهای لوله قائم ثابت و بدون تغییر خواهد ماند….

مطالعه بیشتر