توضیحات فایل:
روش تدریس زبان فارسی ppt
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم.
محتوای اسلاید ۸
ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان:
رشد اجتماعی کودک در دوره ابتدایی بسیار سریع است و معلمان و همکلاسی ها در آن نقش مهمی دارند. و در مدرسه علاوه بر آموختن خواندن و نوشتن و یادگیری مطالب جدبد، رفتارها ی اجتماعی را نیز می آموزد. رفتار اجتماعی به نوبه خود می تواند در افزایش و تقویت مهارتهای زبان یعنی گوش دادن و سخن گفتن نقش بسزایی ایفا کند. از سوی دیگر دانش آموز دبستانی علاقه فراوانی به رقابت دارد. و می خواهد گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. در این دوره کودک به انجام فعالیت های گروهی در کنار همسالان علاقه فراوان دارد.
محتوای اسلاید ۱۵
مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی:
۱- در آموزش زبان فارسی باید به رشد همه جانبه ی مهارت های زبانی (گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) توجه شود.
۲- همانطور که زبان در یادگیری درس های غیر زبانی مؤثر است، محتوا و فعالیت های یاددهی – یادگیری دروس غیر زبانی هم در تقویت «توانش زبانی » و «توانش ارتباطی» مؤثر هستند.
۳- مهمترین هدف دردوره دبستان و در پایه ی اول «یادگیری برای خواندن» و در پایه های بعدی «خواندن برای یادگیری» است.
۴- در ۲ سال اول ابتدایی، محور اساسی آموزش مهارتهای زبانی «بازی» است.
عناوین پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی:
دوران کودکی به سه دوره تقسیم می شود:
بحث ما در مورد دوره سوم کودکی (۷تا۱۲سالگی ) است
ویژگی های جسمی:
ویژگیهای حرکتی
ویژگی های عاطفی واجتماعی
ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان
بازی ،سرگرمی وکودکان دبستانی:
انواع بازی وسرگرمی دردوره دبستان
ویژگی های ذهنی
طبقه بندی (دسته بندی) و آموزش مهارتهای زبانی:
ویژگی های زبان شناختی کودکان دبستانی
کودک در دوره دبستان در مدرسه در مورد زبان باید ۳ چیز را بیاموزد:
مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی
زبان چیست؟
ویژگی های عمومی زبانها ی انسانی:
ویژگی های کلی زبان
ما با دو نوع «دانش زبانی» روبه رو هستیم:
زبان، نظامی از نمادهای قردادی
در جدول زیر کارکردهای متنوع زبان از دیدگاه مایکل هالیدی زبان شناس نامدار انگلیسی ارایه می گردد:
زبان و تفکر
زبان و طرح ریزی و تنظیم رفتار:
کدامیک از جنبه های زبان فارسی در دورۀ ابتدایی آموزش داده می شود؟
زبان فارسی دوره ی دبستان کدام گونه ی تاریخی زبان فارسی است؟
سیر تاریخی تحول نظام نوشتاری فارسی
زبان فارسی دوره دبستان جزء کدام یک از گونه های جغرافیایی (زبان )است؟
زبان فارسی دورۀ دبستان برکدام سیاق سخن تکیه دارد
در دوره ی دبستان گونۀ گفتاری مهم است یا نوشتاری؟
مهمترین مسایل ساخت آوای زبان فارسی در دوره ی دبستان چیست؟
مصوت های زبان فارسی:
فرایند تولید ناقص (پدیدۀ تشدید) در زبان فارسی:
هجا (بخش) و ساخت آن در زبان فارسی:
فرایند های آوایی و آموزش زبان فارسی:
فرایند های آوایی- صرفی که در بروز مشکلات یادگیری خواندن و نوشتن به ویژه املای دانش آموزان نقش دارند عبارتند از:
ویژگی های نظام نوشتاری (خط) زبان فارسی:
ویژگی های خط فارسی:
اشکالات موجود در خط فارسی:
کدام یک از گونه های اجتماعی در فارسی دورۀ دبستان مورد توجه قرار می گیرند؟