جزوه و اسلایدهای درس اصول جنگل کاری

جزوه و اسلایدهای درس اصول جنگل کاری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 9,900 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این پست شامل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه و اسلایدهای درس مروری کوتاه بر اصول جنگل کاری می باشد که با فرمت pdf همراه با تصاویر در ۷۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

جزوه و اسلایدهای درس اصول جنگل کاری:

مقدمه

با افزایش جمعیت و نیاز انسان شهرنشین به استفاده از محیط های طبیعی و هم چنین نقشی که جنگلکاریها در تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خا ک، کاهش آلودگی ها ، ایجاد مناظر زیبا برای تفریح و تفرج و دارند لزوم توجه بیشتر به حفظ و نگهداری جنگل های موجود و افزایش سطح جنگلکاری ها بیش از پیش احساس می شود موفقیت در جنگلکاری و افزایش سطح جنگلکاری ها با گونه های مناسب و سازگار با شرایط محیطی منطقه، نیازمند داشتن نهالستان های جنگلی مناسب و تولید نهالهای سالم و قوی از گونه های سازگار می باشد.

تاریخچه جنگل کاری در ایران

شواهد تاریخی نشان می دهد که در گذشته قسمت عمده ای از کشورمان از جنگل پوشیده بود ولی امروزه آثاری از آن باقی نیست،به استثنای شیب شمالی البرز که از برکت رطوبت دریای خزر برخوردار است در سایر نقاط ایران کمبود رستنی به معنی واقعی به چشم می خورد.
در نیم قرن اخیر درخت کاری به صورت جدی تری مطرح شده و با تاسیس سازمانهای مسئول ،کار خود را آغاز نموده و وزارت کشاورزی و سازمان جنگلها و ارگانهای ذیربط اقدام همه جانبه ای را در زمینه جنگل کاری صورت داده اند،و با وارد کردن گون ههای مختلف صنوبر، همچنین کاشت سوزنی برگان سریع ا لرشد مسئله جنگل کاری را پی گیری می کنند.با توجه به اهمیت موضوع به منظور تثبیت خاک و احداث پارک های جنگلی و توسعه فضای سبز و بسیاری از موارد دیگر باید جنگلکاری عملی گردد به ویژه آنکه سطح وسیعی از کشورمان را مناطق استپی و خشک پوشانیده و اقدام در زمینه جنگل کاری ضروری است.

مطالعه بیشتر